Toalettvanor ..?

Sv: Toalettvanor ..?

Jag städade fina lyxvillor ett tag, kan säga att det märktes när männen var hemma (antingen med frun eller ännu värre, männen hemma men frun bortrest)
Då kunde det vara kiss som runnit ned längs toastolen, kiss på hela undersidan ringen (hur lyckas men ens?!) och till och med kiss på golvet.

Detta handlade ändå om folk med "högre levnadsstandar" :p

Så till att svara på din fråga, gör dem så hemma också? Ja det gör dem....
 
Sv: Toalettvanor ..?

Varför tar du inte upp det med dem de berör ?

fö tycker jag det är snuskigt , t om på våran stalltoa är det fräschare verkar det som ...
Med över 200 anställda tycker du att jag ska springa runt och säga åt folk som är vuxna? :meh: För övrigt så får alla nyanställda information i personlig hygien på infomöte där inte enbart toalettvanor tas upp utan även att det är trevligare för alla om folk duschar och byter kläder emellanåt och nu pratar vi tjänstemän och inte grovarbetare. :p
 
Sv: Toalettvanor ..?

Tack jag undrar också, speciellt då jag jobbar som städerska. Förstår inte riktigt vad det är som är så svårt...
 
Sv: Toalettvanor ..?

Klistra dit en bild på en fluga i toan, så får männen något roligt att sikta på. Övning ger färdig-het.:sneaky:

/V
 
Sv: Toalettvanor ..?

Hahaha... ja det kan man undra.

Samma föräldrar var glada över sina söners goda bordsskick tills det någon gång i tonåren gick upp för dem att sönerna hade besticken i fel hand. De hade kniv och gaffel i samma hand som föräldrarna tvärs över. Dvs spegelvänt.

Fast det kvittar väl? Jag har alltid ätit med fel hand och har aldrig fått en kommentar om det. Inte som att det är äckligt eller förstör något.
 
Sv: Toalettvanor ..?

Varför slänger man bitar av toalettpapper på golvet istället för i toaletten eller i papperskorgen?

Det där har jag också funderat över. Min slutsats är att det är personer som sitter och bajsar och som drar loss små bitar av toapappret som någon form av förströelse.:crazy: Helt skadat.
 
Sv: Toalettvanor ..?

Fast det kvittar väl? Jag har alltid ätit med fel hand och har aldrig fått en kommentar om det. Inte som att det är äckligt eller förstör något.

:) Just bordskickets regler är numera rätt uppluckrade. Tack och lov!

men det lustiga var just att de var så nöjda. Tills det gick upp ett ljus i sönernas tonårstid.
 
Sv: Toalettvanor ..?

Jag har missat lite från början om det här med toalettstädningen på skolorna här och där, om att de städas för dåligt, men när jag pratade med mamma en av dagarna här så var hon arg! Hon berättade om det här och att de visat nåt klipp på toaletter som var fullständigt nergrisade, och så skyllde de på att städerskan städade dåligt. Dagen efter var hon inte lika arg då det "kommit fram" att det inte är städerskornas fel att toaletterna ser ut så där utan det är rektorn på skolorna som bär skulden.

Det jag försökt läsa och se om så här i efterhand så verkar det ju ändå vara städerskorna som är boven i att toaletterna ser ut som de gör trots allt.

Mamma som är städerska och har varit i större delen av sitt liv kände sig kritiserad av att städpersonal hängs ut nu igen när det är skitungarna... förlåt, barnen, som faktiskt är de som både förstör och grisar ner så att alla lider av det. Det är ju oftast så att det är rektorerna som köper för lite städning, för att det är för dyrt, och då blir det ju ostädat rätt länge när folk grisar ner där.

Jag såg ett klipp i går där en städerska blev intervjuad. Jag skrattade högt rakt ut när hon svarade "det vill jag inte säga" på frågan om vad man som städerska tänker när man kommer in till en nergrisad toalett (jag vet precis vad hon tänker då ;) ). Jag kan berätta att jag känner mig glad över att jag har jobb på en låg- och mellanstadieskola i en by och inte i en högstadieskola i stan. Barnen på mitt jobb uppskattar sin städerska i alla fall!:bow: Men jag kan inte låta blir att undra- när förändras det? När blir den här respekten och uppskattningen som de har mellan klass 0 till klass 6 till respektlösheten som gör att de grisar ner på dass och lämnar den så äcklig till städerskan?



Påminn mig om att aldrig ta jobb på en högstadieskola! :nailbiting::D
 
Sv: Toalettvanor ..?

Tänker jag inte alls göra.

tänker påminna dig om Nyköping och annat jobb

:p

DET behöver du inte påmina mig om, det tänker jag på och längtar efter vareviga dag :D:o

Men jag har en utbildning till städerska och har en god chans att få jobb inom det då det oftast väljs en person med utbildning framför en utan och jag är inte främmande för att jobba som det under tiden jag väntar på ett annat bra jobb ;)
 
Sv: Toalettvanor ..?

Varför tar du inte upp det med dem de berör ?

fö tycker jag det är snuskigt , t om på våran stalltoa är det fräschare verkar det som ...

Jag har över 400 kollegor, hur ska jag veta vem el vilka det är som inte är toatränade??
 
Sv: Toalettvanor ..?

Jag är glad över att mina kontorskollegors toavanor är bra. Inget som stänks eller läggs på golvet. Enda naktdelen är väl att de flesta av mina arbetskollegor gärna kissar ute bakom bilen, buske eller en liten kur o.0 Visst har jag någongång fått sätta mej i ett buskage mitt i natten när vi har varit ute och felsökt eftersom det är ont om tid, men på dagen har vi oftast tid att gå på toaletten. Dessutom måste vi i regel köra till en för min skull.

Kommer ihåg när jag gick på lågstadiet och killarna tog den lilla toan som var närmst klassrummet. Då fick dom en tillsägelse om att skärpa sig och att det var viktigt att hålla rent för allas trivsel. Jag själv föredrog handikapptoaletten lite längre ner i korridoren för att den var renare och trevligare att gå på.

Måste nog ge sambon lite beröm för sina toalett vanor. Han tar alltid upp ringen (han är en såndär ståkissare) och prickar alltid rätt. Dessutom torkar han sig när han är klar.
 
Sv: Toalettvanor ..?

Jag har över 400 kollegor, hur ska jag veta vem el vilka det är som inte är toatränade??

Installera en kamera och smygfilma?? ;)

Där jag jobbar är vi 12 pers på en toa, utöver att papperskorgen är översvämmad redan på onsdagen (och städning sker under helgen) så är det alltid rent och fint. Antar att när man jobbar nära varann blir det mer noga att hålla rent.

/Lavinia
 
Sv: Toalettvanor ..?

Det där har jag också funderat över. Min slutsats är att det är personer som sitter och bajsar och som drar loss små bitar av toapappret som någon form av förströelse.:crazy: Helt skadat.

Ja det är ju en rimlig förklaring. Orimligt däremot är att använda ett papper, missa papperskorgen och bara lämna det där på golvet. Jag förstår inte hur de människorna har blivit uppfostrade!
 
Sv: Toalettvanor ..?

Det där har jag också funderat över. Min slutsats är att det är personer som sitter och bajsar och som drar loss små bitar av toapappret som någon form av förströelse.:crazy: Helt skadat.

Fast vissa papper slapper sma bitar nar man drar av 'sin' bit. Det behover ingen gjora som forstroelse. Fragan ar varfor man inte plockar upp bitar som faller till golvet nar man tar en bit.:banghead:
 
Sv: Toalettvanor ..?

*kl*

Jag fattar verkligen inte varför vissa inte spolar efter sig...? Det är väl liksom det mest basala? När de dessutom inte fällt ned locket så SER de ju att det inte är spolat. Gah...! :banghead:
 
Sv: Toalettvanor ..?

KL

Jag undrar också hur folk är funtade! Vi har gememsamma toaletter på jobbet. I de förra lokalerna var det många som kom utifrån som använde samma toaletter som oss på avdelningen och de var ibland riktigt äckliga med både kiss och bajs både här och där. Nu sitter vi i nya lokaler och det är bara vi på avdelningen som använder dessa toaletter och det är lite bättre men det händer ändå att ngn inte städat efter sig. Som häromdagen, hur fan hamnar bajs på undersidan av sittringen???? Och varför kan man inte ta bort sin egen skit? Visst det är äckligt men inte hälften så äckligt som att behöva ta ngn annans!
 
Sv: Toalettvanor ..?

Jag är en av de som städar toaletter. Nu jobbar jag på en låg- och mellanstadieskola och det är alltså barn det rör sig om. Men jag accepterar inte vilket beteende som helst, barn är barn men ska bli vettiga vuxna och en 6 åring som pinkar utanför är ok under tiden den lär sig vad som är ok och inte, men en 12 åring som gör det är inte ok faktiskt.

Min snart 7 åring har alltid kunnat och velat städa efter sig, sönerna har ibland slarvat och då har de själv fått ha städning på toan en gång så har de snabbt funnit sig i att man städar om man "spiller". Dessutom är det "ståförbud" här för sönerna. Jag har helt enkelt lärt dem sedan de var små att pojkar och män sitter ner och kissar och torkar snoppen precis som flickor gör och detta eftersom de tömmer blåsan bättre vilket gör prostatan glad och det har de igen när de blir äldre. OCH att eftersom "någon annan" än dem städar toan så lämnar man den i gott skick.

Toalettvanor lär man barnen när de är små. Det kan tyckas att jag är hård, men jag vägrar ta andras skit när de lika bra redan från början kan lära sig vettiga toavanor, det är inte svårt att torka av ringen efter sig eller köra lite med borsten, det klarar mina barn av. De är själv också nu noga med hur de lämnar andra toaletter och de vill inte komma till äckliga toaletter heller.

Man är inte mer än människa och kan väl i bland vara slarvig utan att mena det, det är ok, men att systematiskt vara slarvig och nonchalant mot den som städar, det är då jag blir irriterad.

När barnen, pojkar, på jobbet kissar i papperskorgen tar jag helt enkelt bort påsen (nätkorg) och nästa gång de pinkar stänker det på fötterna, vet att minst en pojke har testat ;) Det var inte kul alls, har jag förstått. :sneaky:

De har satt upp lappar på vissa toaletter på LÅGSTADIET, alltså där barn i åldern 6-10 befinner sig, där det står saker som "sitt ner och kissa", "har du tvättat händerna?" och "fäll ner locket efter dig".

Jag måste ändå ge de här barnen beröm! De toaletterna är betydligt renare än toaletter för vuxna och äldre barn. men de får också lära sig toalettvanor eftersom jag och personalen är "hårda" mot dem.

Jag pluggar själv och ser där samma saker som du. Jag brukar plocka upp pappret från golvet eftersom jag inte kan låta bli helt enkelt.

Gilla på den :up:
Här hemma sitter alla ner på toan för att undvika spill.
 
Sv: Toalettvanor ..?

Jag hade en kollega på min förra arbetsplats som brukade ta med sig datorn in på toaletten och sitta där i en halvtimme eller så. Kan säga att det inte var särskilt fräscht efter hens toabesök...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Detta är inte en tråd där jag egentligen vill ha så mycket råd för hur jag ska göra för ingen kan ju egentligen hjälpa så mycket...
Svar
18
· Visningar
2 082
Senast: noble art
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp