Töjer sig tygskor?

MissFideli

Trådstartare
Köpte ett par skor, walkingskor tror jag det är.
Enda problemet med dom är att lästen är rätt smal och en uppbyggnad på sulan ligger åt. Inte så det gör ont, men jag kan ju bara pröva gå hemma ifall jag måste lämna tillbaka. De är alltså beställda på nätet utan möjlighet att prova innan.
Är risken stor att det kommer göra ont efter ett tags användning (fötterna svullnar ju gärna när man går en bit) eller kommer dom med tiden forma sig? Sulan är inte hård just där.

Ska till Adidasaffären på MoS i helgen förhoppningsvis, men otålig som jag är så hoppas jag på positivt svar här :angel: De var rätt billiga liksom :cool:

På bilden det som trycker lite.
20191031_140814.jpg
 
Om du verkligen ska använda dem för walking är min erfarenhet att de måste vara perfekta från start. När jag köpte mina nuvarande (för vandring i Grekland) fick jag provgå en liten nerförsbacke som de hade byggt upp i affären på Naturkompaniet. ”Om dina tår tar i det minsta därframme när du går nerför ska du inte ha dem, du kommer att få blånagel” sa de - och det var exakt vad jag fått av mina förra walkingskor.
 
Om du verkligen ska använda dem för walking är min erfarenhet att de måste vara perfekta från start. När jag köpte mina nuvarande (för vandring i Grekland) fick jag provgå en liten nerförsbacke som de hade byggt upp i affären på Naturkompaniet. ”Om dina tår tar i det minsta därframme när du går nerför ska du inte ha dem, du kommer att få blånagel” sa de - och det var exakt vad jag fått av mina förra walkingskor.

Tårna tar inte i, där är dom perfekta. Det är just bredden på foten vs skon jag är osäker på.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 516
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 055
Senast: cirkus
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp