Töja ut läderridstövlar?

Russis

Trådstartare
Går det? I så fall; hur gör man? Kan man göra det själv eller ska man be en skomakare? Hur mycket kan man töja dom?

Jag har hört att man kan blöta lädret och sen töja ut det, men har ingen som helst anning om det stämmer.

Har ett par gamla Graningestövlar som är lite små.

Hittade nu en bra tråd om det, men tar gärna emot mer tips/förslag/åsikter! :)

Senast ändrad:
Sv: Töja ut läderridstövlar?

Okej, det låter bra! Vad kan sånt kosta på ett ungefär?

Det är nog ruskigt olika från vem du anlitar.. Våran är rätt billig. Men någon hundring borde det kosta, säkert 200.

Tack! :bow: Det var inte så farligt! Då vet jag på ett ungefär.

det kna man göra också är att ställa dem i ljummet vatten några minuet och sedan dra på sig dem, gå lite då brukar de töja sig. så har jag gjort med mina läder skor som ajg ville få sig att forma sig lite mera.

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: NilHe
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 050
Senast: Ajda
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 285
Senast: Murray
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
661
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31