Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kakan äter man upp och tar 500-hundringen och lägger på "säker" plats. Sedan kan man ju lägga en lapp på bordet att man tagit sedeln så vet vederbörande det och kan få tillbaka denNej det tycker jag inte.Bara för att burken står framme behöver man inte äta ur den.Om det låg en 5hundring på bordet skulle du ta den då om det inte var din bara för den låg på bordet???
Precis så tycker jag ocksåJa det tycker jag. Så går det i alla fall till här; ställer man fram fika så är det till bjuds. Vill man ha sitt fika för sig själv så ställer man det någon annanstans.
Saker man har i kylen bruka vi märka med namn och då får man inte ta detEn kakburk på det allmänna fikabordet skulle jag se som en implicit inbjudan: ät den som har lust! Det beror väl på vad man har för normer på arbetsplatsen, men på mitt jobb är kakor, frukt, godis etc som lämnas framme i fikarummet till för alla, det är därför man lämnar dem där. Oftast är det antingen rester från gemensamt fika, eller så är det överblivet från något företagsevent eller liknande. Saker som står i kylen däremot är privata, de får man inte ta av. Kakor man vill ha för sig själv har man på sitt rum, man förvarar dem inte i fikarummet.
Så det beror ju helt på vilka normer som finns på den aktuella arbetsplatsen.
Japp. Nu fann det ju kakor kvar när fikat var slut men dom gick tydligen åt lit då å då under sen eftermiddag/kvällHar man ställt fram den så får man räkna med att kakorna kan ta slut. Vill man ha dom för sig själv så ställer man inte fram dom. Så enkelt är det.
Om man ställer fram en kakburk på fikabordet och inte ställer undan den efter fikat, visst får man skylla sig själv då om burken är tom nästa dag?
Om man ställer fram en kakburk på fikabordet och inte ställer undan den efter fikat, visst får man skylla sig själv då om burken är tom nästa dag?
Namnlös, öppen och ställd på allmän plats = kakfest for everyone!
Vill jag ha mina kakor ifred sätter jag namnlapp + skriver på lappen att jag dregglat på allt och är förkyld.
Namnlös, öppen och ställd på allmän plats = kakfest for everyone!
Vill jag ha mina kakor ifred sätter jag namnlapp + skriver på lappen att jag dregglat på allt och är förkyld.
Japp. Nu fann det ju kakor kvar när fikat var slut men dom gick tydligen åt lit då å då under sen eftermiddag/kväll![]()