Tomköringsgjord?

Sv: Tomköringsgjord?

Det är nog en smaksak när det gäller linorna. själv tycker jag att läder "glider" väldigt dåligt genom ringarna och det känns stumt. Jag gick på råd av kollegor till repslageriet och köpte 8 m långa linor av rest-rep, inte nylon eller ngt som skär i handen utan riktigt bra kvalitetsrep. de satte i karbin hakar på linorna och jag använder dem som tömkörnings linor. Lätta och smidiga, ligger bra i handen samt blir inte stumma. Eftersom det var rest bitar betalade jag ca 100 kr totalt för dem.

Ska man ha det från hööks så är det ju läga att inhandla det nu eftersom dom har 15% på allt.......iallefall i Borås tom den 19/12.

Vad är det för rep? Sånnadär blå som man har till båtar, eller vad? bra idé, den tror jag att jag ska sno :angel:

Blir det inte klumpigt med rep, att hålla i alltså.

Chetak ska ha en tömkörningsgjord i läder som är framarbetad i samarbete med Göran Lindstrand ska kosta dryga tusenlappen. Hoppas att den som sa det till mig har rätt, fast jag har inte hunnit kolla upp det själv ännu.

Mvh

Camilla

Är det någon som har provat tömkörningsgjorden i läder från Hööks?(den som kostar runt 1200)

Funderar på att shoppa lite nu när det är rea...

Är det stål i däckeln på den?
Ska man köpa en så pass dyr så skulle iaf jag vilja ha stål i däckeln eftersom gjorden ligger så mycket bättre då.

Jag har sett bra lädergjordar på Odal för strax under 1000-lappen. Kopia av Tärnsjös KG-gjord med stål i däckeln.

Mmmmm....ekohallen har chetaks för 995 kronor.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Signatur
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur