Tömkörningsgjord med tömmar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zazzabella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 922
Z

zazzabella

Jag letar efter en billigare tömkörningsgjord med tömmar. Är det någon som har tips på var man kan hitta det, som är bra, men samtidigt prisvärt? Det vore bra om man kan ställa in den för både mindre stor häst och mindre ponny.

Mvh Bella :)

Sv: Tömkörningsgjord med tömmar

Jag har Hööks neoprengjord, och deras vävbandstömmar med repändar. De funkar utmärkt! (Gjorden kostar 399:- och tömmarna 299:-)

Enda nackdelen kan väl vara att gjorden inte har stående ringar, men det funkar bra ändå.

Jag har satt på en svanskappa på den också, men det beror nog lite på hästen om det behövs. Min pålla är väldigt rund över ryggen och har inte så markerad manke... :angel:

Senast ändrad:

Okej, jag ska ta en titt på den. :)

Men finns det ingen som är lite billigare?? (fattig) :crazy:

Mvh Bella :)

Jag har en gjord från hööks som inte är gjord av läder. Den är super, och den var billig.
*Den formar sig jättebra efter hästens rygg
*Stropparna glider lätt så att den är enkel att spänna
*Den sitter på plats med eller utan vojlock
*Den har många ringar att använda till tömmarna
*Den väger väldigt lite och stör inte hästen

Tömmar ingår dock inte. Fattig som man är använder man longerlinor. :angel: Inget jag föreslår.

Annars finns kan du ju annonsera eller kolla i butiker efter en begagnad gjord. De blir ju inte direkt utslita på samma sätt som ett träns eller en sadel. Däremot passar de ju till de flesta hästar så det är ju sällan folk säljer, om de inte ska lägga ner hästeriet.

Kolla på Börjes, där brukar det vara billigare än Hööks.

Jag har Hööks tömkörningsgjord, den i neoprene.
Är väldigt nöjd med den! Kostade 399 har jag för mig.

Tömmar lånar jag av en kompis än så länge. Vill ha lädertömmar såsmåningom...

Travshoppen på Mantorp har också en neoprene gjord som kostar 320:- dessutom, den är kanonbra och de är vrål trevliga dessutom kan du beställa på nätet förstås.

ang tömmar så gillar jag inte platta textil tömmar som är otympliga och inte glider lika smidigt i handen. har skaffat tunna rep från repslageriet av överblivna båt rep som de restade ut, kostade 120 kr för 2 st 8 m linor som de dessutom satte karbin hakar i åt mig. funkar kanon, är lätta och smidiga att hålla i och lätta att hålla reda på. tycker greppet och kontakten med hästen dessutom blir "nättare" och mjukare. så det är mitt tips om du vill ha bra tömmar och dessutom spara pengar :)

Jag har en tömkörningsgjord från Börjes i Tingsryd, den kostar 159 kr.
Billig och fullt funktionsduglig. Den var lite för lång för mina hästar, men det var lätt avhjälpt eftersom man kan sy in den. Det är ju ingen lyxgrej precis, men den fyller som sagt sin funktion.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 426
Senast: Efwa
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas... 2
Svar
23
· Visningar
1 288
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud
  • Atletix