Tömkörningstöm?

spoff

Trådstartare
Har noen noen gode anbefaling på tømmer for dobbellonge (svensk: Tömkörningstöm)?

Jeg har tømmene fra H**ks, men synes den varianten blir veldig stive.

Krav: Myk bomull, minst 16 meter lange tilsammen, mulighet for å dele dem (kan gjerne være delt fra før). Søk f.eks. på "masterhorse Doppellonge", så finner jeg noen jeg liker. Men disse kan ikke deles..

Ønsker ikke tømmer i lær.

Sv: Tömkörningstöm?

Har noen noen gode anbefaling på tømmer for dobbellonge (svensk: Tömkörningstöm)?

Jeg har tømmene fra H**ks, men synes den varianten blir veldig stive.

Krav: Myk bomull, minst 16 meter lange tilsammen, mulighet for å dele dem (kan gjerne være delt fra før). Søk f.eks. på "masterhorse Doppellonge", så finner jeg noen jeg liker. Men disse kan ikke deles..

Ønsker ikke tømmer i lær.

Såg att du inte ville ha lädertömmar, varför?

Bomull är ju inte optimalt till tömkörning, det ska vara läder för att signalerna ska gå fram på ett bra sätt till bettet.

Jag har köpt begagande Tärnsjötömmar men det finns biligare varianter också som är bra. Chetak brukar väl ha ok grejor tror jag.

Men köper man från tex tärnsjö kan man ju beställa vilken bredd osv man vill ha.

Sv: Tömkörningstöm?

Jeg vil ha bomull fordi det skal være mer behagelig for hesten i forhold til longering. Se f.eks. på denne videosnutten av Wilfried Gehrmann: http://www.youtube.com/watch?v=kS13ZqP5ztA
Vil ha noen tømmer i den sorten (gjerne de hvite, tykke). Har vært på en klinikk med han for noen år siden, og han anbefalte å lage tømmene selv med båttau eller flaggliner. Men her finner jeg kun polyester og annet syntetmateriale. Fant noe tykt bomullstau på nett, som jeg nå har bestilt, og skal nå prøve å lage selv :)

Fordel med runde tau er også at man kan bruke sånne "blokker". Sånne "løpere" liksom. Sånn man ser Wilfried har festet linene på videosnutten over, ved tid 0:24.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 303
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hei, Jeg fryser så jeg funderer på å kjøpe en ridkjol. Har sett på Börjes, Hööks, Jacson og Horze sin modeller. Horze sin tror jeg blir...
Svar
12
· Visningar
1 493
Senast: Sibylla
·
Utrustning Er det noen som har en av disse? Hvordan føles de på hodet og hvordan er de i størrelsene? Ser den ene kan reguleres fra 52-56 i str S...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Dona
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: Naranja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka