Top Reiter

Nikki o Fabian

Trådstartare
Någon som har hört tala som denna sadel?Top Reiter

Bomlös sadel från Top Reiter
Den första riktiga "bomlösa" sadeln,mjuk sits med bra stöd , extremt stora knästöd,singelkåpa, bred kanal mellan permanentstoppade paneler på undersidan gör paddar och filtar onödiga, du sitter mycket nära hästen !

Jag har aldrig sett en sådan. Någon med erfarenhet?

Sv: Top Reiter

topreiter_bomlos_liten.jpg

Den har nämnts under flera trådar förut och den nya versionen ska vara bättre då den förra hade väldigt smal kanal för ryggen. Har inte ridit i den själv men har hört att den ska vara mjuk och skön.

Rider själv med en liknande sadel "Diddi Special"
diddi_special_mocca.jpg

Sv: Top Reiter

Jag skulle väl vilja påstå att du har fel där,
diddi-dynan är ju "orginalet" av de där två.

Jag har testat båda och gillar dem, men skulle ändå vilja påstå att diddi-dynan har bättre kvalité.

Top reiters andra sadlar är dock helt ok, iaf de flesta.

Men de är som sagt snarlika och top reiter får man för en billigare peng, likadant med Kari flex (tror jag den heter).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 284
Senast: VegaL
·
Islandshäst Jag panikköpte en Top Reiter JR Spezial eftersom vi stod utan passande bomsadel och min bomlösa sätter mig helt knasigt. Det jag börjat...
Svar
1
· Visningar
2 025
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka