• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 3 214
G

gragge

Hur många av er har valt hingstar från listan vi satte ihop i våras över hingstar med bevisade framgångar som avelshingstar:

Hingstar tillgängliga för svensk avel 2007 med bevisat god nedärvning av hoppanlag upp till absolut högsta klass:

Alcatraz - Hippo Essentia
Roderik - Hippo Essentia
Cardento - Bequitec
Corland - Bequitec
For Pleasure - Biderman
Tlaloc - Caprice Horse Breeding
Carte d'Or - Askö
Indoctro - Bequitec
Berlin - Bollerup
Elmshorn - Helitrop
Escudo I - Flyinge
A-Dur - West
Lancier - Jäderlund sport horses
Alligator Fontaine - Flyinge.
Robin Z - Flyinge.
Heartbreaker - Eklunda.
Lord Z - Eklunda.
Calido I - Caprice Horse Breeding.
Landor S - Askö.
Feliciano - Möllerup. (Endast AI)
Cortez - Askö
Irco Mena - Irmena AB, Sjöbo (L-G Lantz)
Radiator - Lindevik
Quattro B - Caprice
Lux Z - Coimbro konsult
Indoctro - Weimark
Argentinus - Huntley equine clinik AB
Baloubet du Roet- B Lindblad
Quidam de Revel -Team Piaff[/quote]
Landlord - Markebäck
Carano - Markebäck
Maraton - Åkebo
Casir Ask - Eklunda

Är ju kul att se även om intresset normalt sett är större för de nyare hingstarna.

(Listan fanns i tråden Hopphingstar 2007 - Länk men eftersom den finns någonstans vilse på hoppsidan tar jag upp det här på avel där det hör hemma.)

Sv: Topp hopp

3-årsstoet jag visade i finalen på Strömsholm gick till Burggraf. Han finns ju inte med på listan men kan väl få hoppa in där? :) Ägaren löste licens själv på honom.

Det ska bli spännande hur många som använt dessa hingstar. Jag tror att det är pinsamt få... Majoriteten väljer Flyingehingstar eller billigare levande-föl-hingstar!

Vi har valt Lancier till Feliciano- Robin z tjejen.. Nu hoppas vi bara på att hon är dräktig!

Jag valde ju Casir Ask förra året men stoet resoberade sent (och matte stod med lång näsa i maj när det inte blev nåt föl) så jag deppade ihop och tog en Flyingehingst med levandefölavgift.

Räknas det inte om man redan har en unghäst efter någon av dessa ;)? Indoctro-plutten går här i hagen just nu....

S

Det ska bli spännande hur många som använt dessa hingstar. Jag tror att det är pinsamt få... Majoriteten väljer Flyingehingstar eller billigare levande-föl-hingstar!

En del av hingstarna i listan har också levande föl avgifter t ex Elmshorn. Nu har jag inte använt honom utan en av deras yngre hingstar, man kan hos dem välja på 90 dygns eller levande föl, bra tycker jag.

Jag skulle tagit Carano till mitt ena sto, (och troligtvis Come Back II till det andra, han hade väl kanske också platsat på listan om han hade stått på en EU-godkänd station?) men struligheter med årets fölningar gör att båda stona får vänta till nästa säsong (om nu det ena stoet någonsin kan få föl igen, just nu ser det mörkt ut :().

Har iår använt från listan
Lord Z
Irco Mena och troligen går det sista stoet om hon triangelmärks till
Feliciano

(i hagen går två e. Escudo I och ett e. Carano )

Mitt sålda sto e Elfenspuk- Sebastian - Solist (danskt hoppmöderne) fick ett tjusigt hingstföl e Alcatraz 2006, de satsar på ett stoföl den här gången. Ingen dräktighet konstaterad än så länge. Håller tummarna..
U

Själv har jag använt Calido från listan.
Men för tillfället är det mycket mer räkningar än dräktiga ston.... inte haft någon tur alls i år. Tvillingar, resorberingar och vanliga bom-träffar.... är inne i en neggo zon känns det som.

usch... tråkigt när det blir så... Vi har ju bara ett sto och vart så här sent ute pga att hon blev sjuk precis när hon kommit hit.. Så det var bara att behandla och avvakta.. Så blir hon inte nu dräktig ( inte dax för 16 d uljud ännu) så blir det mkt lång näsa då vi fick hem henne just för att hon skulle gå i avel, hon är t-märkt...

Vilket sto har du lagt Calido på?

Jag har betäckt med Tlaloc, och stoet är idag dräktig på 16- dygn.

Har betäckt med Radiator,båda dräktiga på skick.
Fryst i år verkar ha varit extra knepigt.(Roligt med Tlaloc att det tog sig på fai och endast halv dos)

/b

Jag valde Calido I till mitt sto.. Hon ska kollas nu den 11:e, så jag håller verkligen tummarna att hon är dräktig! *nervös*:bump:

Liknande trådar

C
Avel Nu är det listdags igen :D Eftersom faktabladen från Asvh.se snart kommer att presenteras, så kommer vi att ha tillgång till ev. nya...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: clownen
·
Avel Nygodkända av ASVH Hingst Stbnr Född Härstamning Ägare Importör Rousseau 95328 1998 e.Ferro u.ZsuZsa - Roemer Harmony Sporthorses...
Svar
0
· Visningar
1 569
Senast: KickiH
·
Avel Hänger på Clownen och startar en tråd med de bästa dressyrhingstarna. Vilka av toppförvärvarna av gångartshästar har vi tillgängliga i...
Svar
1
· Visningar
1 196
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka