Toppryttarna sadlar!

Amerigosadlarna är stoppade med syntetull när du köper dem. Jag blev verkligen förvånad när M.H talade om det. Var bombis på att det var riktig ull. Men så är det inte, tydligen pga att det är svårt för tillverkarna att kunna garantera kvaliteten i ullen (svårt att hitta bra riktig ull). Jag har låtit T.J ta ut syntetullen i båda mina Amerigo och ersatt med riktig ull.
/M
 
Förresten Fio, du har ju säker stoppat om dina sadlar så du borde ju ha bättre koll än jag om dina sadlar har riktig ull eller inte :o . Men iallafall så blev jag förvånad när jag skulle stoppa om mina, och fick reda på att de är stoppade med syntetull från fabriken när de levereras.
/M
 
Det värsta är att när dom säljs så säljs dom som rena ullstoppningar. Falsk marknadsföring kanske :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 159
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
689
Senast: Robina
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
286
Senast: Cattis_E
·
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp