Toppryttarna sadlar!

Amerigosadlarna är stoppade med syntetull när du köper dem. Jag blev verkligen förvånad när M.H talade om det. Var bombis på att det var riktig ull. Men så är det inte, tydligen pga att det är svårt för tillverkarna att kunna garantera kvaliteten i ullen (svårt att hitta bra riktig ull). Jag har låtit T.J ta ut syntetullen i båda mina Amerigo och ersatt med riktig ull.
/M
 
Förresten Fio, du har ju säker stoppat om dina sadlar så du borde ju ha bättre koll än jag om dina sadlar har riktig ull eller inte :o . Men iallafall så blev jag förvånad när jag skulle stoppa om mina, och fick reda på att de är stoppade med syntetull från fabriken när de levereras.
/M
 
Det värsta är att när dom säljs så säljs dom som rena ullstoppningar. Falsk marknadsföring kanske :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
689
Senast: Robina
·
Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 488
Utrustning Efter att ha gått bet på två olika utprovare som provat ut för raka sadlar till min ena häst är jag otroligt skeptisk numera. Men hon...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: caballus
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp