• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare dragonlady
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 119
D

dragonlady

Är det någon här som använder Tor och hur tycker ni det fungerar?

Sv: Tor

Har hört talas om flashback hur tycker du det fungerar och är det värt kostnaden?

Funkar bra men är lite segt. Använder gratisversionen.

Jag tyckte det var väldigt segt sist jag provade.
Det är värt att tänka på att även fast man är anonym så kan den sista servern i "kedjan" lyssna på din datatrafik och se t.ex en Bukefalos-inloggning.

För att förtydliga: Tor ger anonymitet, inte konfidentialitet. Med andra ord döljer det vem, men inte vad. Vanligt användningsområde är för att två personer ska kunna prata utan att någon kan spåra vilka det är som pratar. Det de säger är dock fortfarande helt öppet och behöver skyddas på andra sätt ifall det är känsliga saker.

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
794
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka