kirrekorv
Trådstartare
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009
Nej jag köpte tyg med alla rutor
Har du sytt alla rutor ???????
Nej jag köpte tyg med alla rutor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du sytt alla rutor ???????
Måste få skryta lite om mitt schabrak där alla rutor är sydda!
![]()
Fuuuuusk!!!Nej jag köpte tyg med alla rutor
Fuuuuusk!!!
![]()
Måste fråga er andra riddare... Vad tycker ni är viktigast - att hästen springer riktigt fort så att dammet yr eller att ryttaren träffar med sitt vapen? Idealet är ju både och, men om ni måste välja?
tycker sammaJag tycker att det ska vara dresserat och under kontroll
jag tycker att du INTE ska sluta rida tonerspelSå vad tycker ni - borde jag sluta med tornerspel eftersom jag och hästen uppenbarligen inte platsar om vi inte gasar på mer och skiter i dressyren, eller vad ska jag göra? Jag är faktiskt både förbannad och ledsen samtidigt, det känns som att jag får skit för att jag inte A) har en "ball" häst eller B) kan tänka mig att skita i vad som är hälsosamt för henne. Jag trodde faktiskt inte att tempot som sådant var så jägarns viktigt i en show, det är ju en helt annan sak på SM där det finns regler att följa. (Men det är en annan diskussionstråd!)
Som jag sa till vår tornerspelsansvarige, jag kan inte göra henne till en PRE!Hon är den hon är och kommer inte se ballare ut för att jag sparar ut manen på henne, vilket var ett av förslagen jag fick.
Det de ville få fram var nog att om jag som ryttare inte är tillräckligt macho och cool så måste jag ändra på hästen så att hon blir mer "publikfriande" eller mer häftig att titta på. Men det är just det som känns så nedrigt, att vi plötsligt inte räcker till. Eller så har vi inte räckt till förut heller men att ingen har vågat säga det, eller... äh, jag vet inte, jag fattar knappt nåt!Jag tror att de menade att om jag sparade ut manen och den fladdrade lite i vinden så skulle publiken tycka bättre om hästen och därmed skulle jag som riddare få mer uppmärksamhet, eller nåt. Poängen var i alla fall att publiken inte blir impad av en "vanlig" brun häst med kort man, och det kan jag väl hålla med om. Men alla har inte sagohästar, ju!![]()
Tack ska du ha!Jag sitter inte här och gnäller för att ni ska peppa mig om ni inte menar det, utan jag vill verkligen veta vad ni tycker. Om någon har sett mig rida och tycker att det ser för taskigt ut så säg det!
Jag har sagt i alla år att jag inte vill rida om jag drar ner kvaliteten på showen och det står jag fast vid. Just nu känns det som att det är jag som förstör för alla andra och hela publiken, att min blotta närvaro vid tilten drar hela laget i fördärvet, typ.
Vill återigen påpeka att jag inte rider långsammast - det är knappast så att jag håller promenadtempo längs banan - men det duger ändå inte av någon anledning. Men hade jag och hästen sett ballare ut så hade det räckt...?
![]()
Som van publik ser jag hästar på tre olika sätt:
1) De maffiga (fladdrande manar, eller stora med mycket utstrålning på annat sätt av det slaget)
2) De kunniga (de som väldigt uppenbart kan sin sak, vilket också betyder att ryttaren eller tränaren också kan det)
3) Teaterapan (de som helt enkelt verkar gilla det de gör, uppmärksamheten och allt)