Otherside
Trådstartare
Köpte 12 frysta lax-förpackningar (en rejäl stor file´ i varje) från Fiskbilen Dörrfisk för en vecka sen. JÄTTEfina stora filéer, mycket större än de man köper på ICA t.ex. Viltfångade i nordNorge. Känns jättefina, luktar gott (dvs inget alls) när jag tinat dem. Tinar försiktigt i kallt vattenbad i sina förpackningar.
Men - de är hårdtuggade, torra, nästan smaklösa när jag tillagar dem. De delar sig jättelätt i flagor (vad kallas det???) men är hårdtuggade... Vad gör jag för fel?!? Jag steker dem försiktigt i smör i stekpanna, är noga med att inte översteka, bara precis så att de inte är råa inuti.
Jättetrist. Nu har jag tio stora filéer kvar i frysen...
(Huruvida man ens ska äta lax är en annan fråga som jag lämnar därhän just nu - jag älskar tyvärr lax och slog till, lite väl spontant, kanske...)
Några tips??
Men - de är hårdtuggade, torra, nästan smaklösa när jag tillagar dem. De delar sig jättelätt i flagor (vad kallas det???) men är hårdtuggade... Vad gör jag för fel?!? Jag steker dem försiktigt i smör i stekpanna, är noga med att inte översteka, bara precis så att de inte är råa inuti.
Jättetrist. Nu har jag tio stora filéer kvar i frysen...
(Huruvida man ens ska äta lax är en annan fråga som jag lämnar därhän just nu - jag älskar tyvärr lax och slog till, lite väl spontant, kanske...)
Några tips??