Torra senor

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Egot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 007
E

Egot

Vad innebär det att en häst har torra senor? Detta skulle vara förklaringen till upprepade "mysterie-hältor". Jag har aldrig hört uttrycket förr.

Det enda jag vet är att torra ben/senor brukar vara något positivt i normalfallet. Torra ben har ju inga svullnader/gallor och liknande och är ofta ett friskt ben. Motsatsen, om hästen är svampig, är ju däremot inte bra. Då har man ofta en ledutfyllnad, överansträngd sena odyl som man kan misstänka.

Men jag har aldrig hört begreppet torra senor och hälta sammankopplade förr, men det kanske någon annan har?

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 307
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Fiorano
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka