Torvgödsel

Linduzz

Trådstartare
Vet inte om tråden hamna rätt nu men. Kan man använda torvgödsel till att anlägga gräsmatta?

Sv: Torvgödsel

Kan man säkert, men det verkar lyxigt å andra sidan har man ett överflöd så spelar det nog ingen roll. Däremot ska den vara välbrunnen, för gräsrötter är sköra från start, och kommer inte att kunna ta sig som de ska om gödslet inte har brunnit färdigt men jag skulle nog ändå kanske blanda i lite sand om gräsmattan ska anläggas på tomt etc. Det för att ge snabbare avrinning samt mera luft för rötterna.

Svaret kommer egentligen från mannen som är trädgårdsanläggare, Boj vet inte så mycket om just detta.;)

Låt det bränna ordentligt innan du lägger ut det.

Vi la ut torvgödsel på en liten yta -den hade inte bränt... Där växer fortfarande inget efter ett år...

Okej, då kan det nog bli bra, för vi får hur mycket som helst gratis, och den ska vara välbrunnen.
Men hur ser man det å hur länge ska det ha legat?

Träcken har blivit till smulor, finns det fortfarande större kulor av träck kvar så kan du räkna med att den inte har brunnit klart.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 773
Senast: Grazing
·
Anläggning Nån som vet om det funkar att gå med häst över gräsmatta där dom har robotgräsklippare? Behöver passera en gräsmatta påväg till...
Svar
2
· Visningar
846
Juridik & Ekonomi Nu när räntorna sjunker sker detsamma med räntan på sparkonton. Jag har Coop och SBAB men skulle vilja ha ytterligare en bank, och vill... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 039
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka