Totala nybörjarfrågor!

Sv: Totala nybörjarfrågor!

Nu har TS fått många bra svar!

Tycker dock att 9 timmar att vara ensam är för lång tid för en katt. Kanske hon borde överväga att köpa två, i alla fall lite senare om inte på en gång. Katter är sociala djur, även om de inte behöver samma uppmärksamhet som en hund, kanske. Hon bör ju i alla fall se till att katten får stimulans på något sätt om den ska vara ensam så länge...
 
Sv: Totala nybörjarfrågor!

En veterinärförsäkring för katt är billigt! Det är alltid lika tråkigt att inte kunna göra det bästa för katten när den är sjuk bara för att katten inte har försäkring- ja och ibland får man tom avliva pga detta. Något som inte gör veterinäryrket särskillt roligt. En innekatt kan smita ut och bli påkörd men det finns vanligare saker som kan drabba inne katter tex problem med urinvägarna något som inte sällan leder till upprepade problem= dyrt. Hoppas din vän ändrar sig angående detta. Köp henne en bra kattbok som present kanske ;).
Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 116
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 680
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 471
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp