Totalt psykbryt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hände nåt väldigt konstigt. Jag fick ett mentalt sammanbrott mitt ute på puben med min pv och bland vänner.

Vi hade vart ute och golfat med vänner innan och det var riktigt trevligt. Efter golf gick vi till puben och jag behövde verkligen äta nåt!
Beställde 2 förrätter (kycklingvingar och vitlöksbröd) vilket tog ca 40 min, och det är inte första gången men jag blev påmind om varför jag normalt inte äter där. Det tar för lång tid att få maten..

Så redan där blev jag irriterad. "Hangry"
Iafl fick in maten till slut och satt och åt, delade det med min pv men när vi sitter där står en vän vid baren och min pv var skyldig honom $10 så istället för att komma fram och be om pengarna står han där och ropar ut, tjatar "pengar. Var är pengarna. Behöver dom nu. Pengar. Hallå pengarna" och så börjar bartendern, en ny tjej i 20 års åldern och härma och ropa också. Vi sitter alltså och äter 5 meter ifrån. Okej att kompisen beter sig som en 5åring men att bartendern hänger på fast vi är kunder och sitter och äter.... det gjorde mig fortsatt irriterad...

Ätit upp och vi går ut och joinar långbordet med våra vänner igen. Då går min pv och sätter sig på en plats som är så långt ifrån mig det går. Jag blev lite förvånad men ok, det är hans lediga eftermiddag med sina bästa golfvänner så såklart han ska få grabba sig med dom. Jag tar upp min mobil för att kolla busstider samt att gänget bara pratar typ poker, australiensk football osv.. jag har inget intresse eller kunskap i vad de pratar om så jag sitter kvar på min mobil.

Min drink var slut men känner inte för att dricka mer alkohol och inte sugen på nåt annat heller (druckit 4 cider och en drink på ca 6h, så jag var inte full, bara trött och ville hem).

Sen helt plötsligt ser jag min pv skaka hand med nån då har han just köpt nån träningsutrustning (som han aldrig kommer använda, tro mig). Saken är den att vi har ganska många kommande räkningar samt hans tandläkarräkning som kommer suga musten ur vår ekonomi i oktober. Och så går han och tar ut en för oss för tillfället rätt stor summa pengar ich betalar.
Där blev jag uppgiven till min redan trötthet och irritation.
Jag börjar fundera på att ringa en taxi..

Då kommer kompisen från baren ut och sätter sig mitt emot mig. Och börjar prata med mig, peta på mig och jag är på min telefon fortf då han börjar säga atr jag påminner honom om en övertrött 5-åring som inte får som den vill...

Det var droppen. Jag tar min väska och bara går. Tårar som rinner allt bara kom uppvällande. Aldrig vart med om liknande!
Min pv kommer efter och är orolig och jag bara harklar att jag måste härifrån, jag vill hem. Han frågar hur det är och jag säger att jag är trött.
Han ringer en taxi och jag åker hem. Han stannar. Det gör inte mig nåt faktiskt...

Åkte hem och grina på soffan och rökte 10 cigg och drack 2 liter vatten.
Gick och la mug, somna.

Nu är det morgon och stor kaffe här. Pv sover fortf... vet fortf inte vad som hände mig igår. Jag känner mig konstig innombords psykiskt. Ledsen men vet inte för vad...

Kanske för mycket sol och för lite vatten igår...

Behövde skriva av mig...
 

Tja, din pv spenderar era pengar som ni har räkningar för. Inte sparade pengar. Det ger psykbryt. Det är liksom en naturlig följd. Ingenting konstigt med det.
 
Jag hade varit asförbannad (av många anledningar) och dessutom förväntat mig att min sambo skulle åka hem med mig för att reda ut situationen, såvida jag inte uttryckligen bad honom att stanna alltså. Att skicka hem sin partner i en taxi när hen är uppenbart upprörd och ledsen över något känns inte okej tycker jag.

Tycker inte alls att du reagerat konstigt, utan din partner och hans vän har agerat både respektlöst och barnsligt om du frågar mig.
 
Hur länge har ni varit ihop? Varför har ni gemensam ekonomi? Det vore väl bättre om han bara satte sig själv i ekonomisk knipa och inte dig också, kan jag tycka.
 
Tack för alla svar. Allt är bra nu, efter jag skrev inlägget och min pv vakna så prata vi och jag pekade ut allt jag skrev om och han höll med om att det var ju inte så smart att köpa gymgrejer just där och då i den sitts vi är i, men å andra sidan har han väldig press på sig nu att han måste använda det :devil:

Någonstans är det ju ändå hans pengar som han kan göra vad han vill för eftersom jag inte kan jobba förrän i slutet på oktober pga mitt uppehållstillstånd kompletteras med arbetstillstånd då. Att jag öht bryr mig är att jag är bättre med pengar än honom och mer "uppfostrad" att man betalar räkningar Först, SEN nöjen.

"Gemensam" ekonomi har vi för att göra det möjligt att leva tillsammans, den som har pengar för tillfället får betala. Men just nu är det rätt så tight efter att ha betalt visum, flyttat in i nytt hus samt lagt handpenning på en moppe. Dessutom måste vi uppdatera våra körkort och registrera både bil och moppe i nästa vecka.

Grejen är den att pengarna finns till detta Men det kommer betyda att andra saker vi normalt gör får 1-2 veckors uppehåll. Äta ute, rökning samt inget glas vin/öl på kvällen... men det dör man ju inte av, snarare tvärt om :up:
 
Ååå ibland har man tur!!
Fick tillbaka på skatten idag!! Efter allt stök med det (tagit månader) så fick jag äntligen rätt och rätt till mina pengar!
Snacka om att vi kan andas ut lite! Dessutom spara en del då vi ska till Melbourne om en månad!

Yeyy!

Scooter betald, bilen reggad ytterligare 6 månader.. vi ska förnya våra körkort på onsdag eller torsdag samt ägarbyte på scootern! Tack och lov för skatteåterbäring!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 378
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 565
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp