Tovig kanin

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Verity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 944
V

Verity

Min kanin har väldigt mycket päls och blir tovig om man inte borstar henne varje dag, vilket jag inte gör, så jag undrar om någon vet om det går att raka bort pälsen? Eller kommer hon att frysa då (hon bor inomhus)?:bump:

Sv: Tovig kanin

Jag har också långhåriga kaniner, fast de bor ute.
Hade de bott inne så hade jag självklart rakat av pälsen för mina är också toviga..:confused:

Ska raka mina när det blir varmt ute..:idea:

Om du inta kan raka din kanin själv så kan du gå till en vet., de brukar väl raka och bada katter så varför inte kaniner :) :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: Nikan
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 192
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Jeps
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna