Sv: Toyota Rav 4 erfarenheter!!!!
Livar upp tråden efter några år med fler erfarenheter! =)
Jag har en 99, som drar i snitt 0.9 liter/mil blandad körning med/utan släp. En aning mer med släp kanske men aldrig mindre
Liten men stor bil, smidig men maffig.
Bakluckan går som skrivet inte att öppna med släp på kroken, men tillräckligt för att få ut sadel och annat därifrån. (har inte kunnat öppna med vilket släp jag än provat, dörren är för låg och handsken för hög helt enkelt.)
Mitt drag är inte orginal men jag tycker också det sitter lågt. Men det kanske är en illusion då bilen är högre än normala bilar. Kanske sitter det egentligen på samma höjd som på dom...? Släpen ser inte ut att luta framåt iaf!
Tycker den är utmärkt stadig och trygg, speciellt vintertid med häst på släp!
Man kommer alltid fram och den startar alltid i alla väder.
------------
En negativ sak jag vackert fått erfara är en tyvärr rätt korkad konstruktion för påfyllningsröret till bensinen.
(på de äldre modellerna som min iaf)
Man har innanför bakdäcket satt ett plastskydd där påfyllningsröret sitter innanför. Skyddet går att skruva loss så man kan rengöra från salt och grus o skit. Men vet man inte om att skyddet finns där så är det ju inte jättelätt att göra rent

Risken är alltså ganska stor att röret rostar sönder med tiden och man får se bensinen rinna ut på marken istf in i tanken
Fick dock den reservdelen för halva priset då jag tydligen inte var den enda som råkat ut för samma sak....
Och har man åretruntdäck som jag så kanske man inte tar av däcket två gånger om året och då kan passa på att göra rent...
--------------------
Kommer förövrigt aldrig vilja ha en 'vanlig' bil igen, det känns ju som man sitter på marken i såna!