TR fråga, hittar inte svaret i TR!

Noteca

Trådstartare
Jag kom att tänka på vilka regler som gäller i vetgate då en helt utomstående person (ej hästmänniska) frågade mej hur det går till.

Det jag inte kan hitta är vad som gäller i målbesiktningen. Jag vet att man måste visa hästen innom 20minuter och att man inte får pulsa om.
MEN går ridtiden fortfarande fram till att man pulsat, eller stannar klockan vid målpasseringen? Jag har fått den uppfattningen att tiden går fram till man pulsar, precis som i mellangrind, men jag hittar inte just detta i TR.

Så, hur är det nu? Hjälp!

Sv: TR fråga, hittar inte svaret i TR!

Klockan stannar när du passerat mål.
Sen kan du i lugn och ro göra i ordning hästen inför slutbesiktning, dock inom 20 minuter (och på internationella 30 minuter.)

Sv: TR fråga, hittar inte svaret i TR!

Oh! Tack för snabbt svar! :bow: Hur 17 har jag kunnat dribbla ihop det så dant att jag trott att det gäller samma i mål som i grind... :cool:
Fast när jag tänker efter så har jag något svgt minne av att det är så som du säger, men mitt hjärnarkiv är inte så välsorterat... :angel:

Jaja, NU vet jag säkert iaf! :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 541
Senast: qitis
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 338
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 656
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi... 48 49 50
Svar
986
· Visningar
27 849
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31