LillaGeisha

Trådstartare
Är dressyrryttare, så jag har inte hopp-TR. Tacksam om någon kunde svara på om en ryttare får starta samma häst två ggr i en och samma klass.

Sv: TR-fråga

Inte om det är CR, men jag är int 100. Därimot är jag ganska säker på att två ryttare får starta samma häst i en klass upp till lokal. Men har inte TR tillhans just nu, så ngn annan kanske kan säga om det är rätt eller ej.

Det är inte CR, utan A:0 + A:0. Att man får starta samma häst med två olika ryttare är jag också ganska säker på men detta är, som sagt, en ryttare som vill starta samma häst två ggr i en och samma klass.

Det är inte CR, utan A:0 + A:0. Att man får starta samma häst med två olika ryttare är jag också ganska säker på men detta är, som sagt, en ryttare som vill starta samma häst två ggr i en och samma klass.

Okej, nej då tror jag inte att du får det, möjligtvis om du frågar om du får starta utom tävlan en gång, men du får nog inte starta och tävla två ggr, det blir ju lite fusk för dem andra om man säger så :p

Bara tillägga att det inte är jag (hualigen, livsfarlig sport :) för en fegis som jag) utan att vi ska ha tävling på klubben och en ryttare kom med önskemålet att få starta så. Vi blev alla väldigt osäkra. Jag hade inte lust att vänta tills jag kommer åt TR, utan tänkte att det kanske finns någon klok Bukare som hade svaret :).

Förhoppningsvis kommer den ngn snart som har TR till hands som kan ge dig ett bättre svar. men som jag skrev innan så tror jag inte det är tillåtet, det blir ju lite fuskigt för dom andra. Sätt henne som utom tävlan isåfall.

På lokaltävling och uppåt - nej.

TR I mom 134
"En häst får inte starta mer än en gång i varje klass utom i handikapptävling på alla nivåer och Lokal tävling där häst får starta två gånger med olika ryttare i samma klass i dressyr och hoppning."

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: fio
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Mli
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och... 53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
55 681
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka