"trä-över-huvudet-täcke"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mijaou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 778
M

mijaou

Som rubriken säger, stalltäcken utan bogknäppen som man istället trär över huvudet på hästen, finns det att köpa längre? :confused:

Letar främst efter ett i ull, men andra material fungerar kanske också. Någon som vet om det finns någon tillverkare som gör sådana och vart man får tag på dem i så fall?

Sv: "trä-över-huvudet-täcke"

Shires har ju "Hug Rug" som man inte täröver men det är inte vanlig bogknäppning...

När jag jobbade i Tyskland hade hästarna nästan alltid sådana täcken i ull. Prova sök på nån tysk sida så kanske du kan få napp.

Man kan ju också köpa ett vanligt täcke och sy ihop i mitt fram. Så har jag gjort.

Immer

Okej, tack för alla svar!

En Hug-rug var inte riktigt vad jag tänkt mig, men det kanske kan vara en nödlösning. Hittade inga sådana som jag letade efter på exklusiv's sida så dom verkar inte ha.

snofflan: några förslag på tyska hästwebbshopar?

Immer: Det var så min tanke började... jag insåg dock att det verkade lättare att köpa ett än att försöka sy till det själv. Men i värsta fall får jag göra det :)

Jag har ett utetäcke från Z-täcket som man trär över halsen. Är ett par år gammalt. vet ej om dom görs nu? ring och fråga?

har även ett svett täcke man trär över huvudaet. det är typ ngt tyg över sen frottè inunder. kanon bra passform. köpt beg så vet ej hur gammalt det är. Det är iaf från Hansbo. har deras Hansbo sport märke tryckt över hela sidorna.

Går säkert och ringa dessa märken och fråga om dom finns kvar i sortimentet? Du kan ju skriva här och säga hur det gått!
:bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: super
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 212
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips mot hårbollar!
  • Akvarietråden V
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka