Tråd för random bilder med roliga texter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår fortfarande inte. Man kan ju ta vilken mening som helst och plocka ut bokstäver så det blir hora. Plus att det inte är en så nice svordom.
Det betyder inte hora i detta sammanhang. Jag frågade min polska vän:

it can also mean whore, but in this case it was just cursing xd "kurwa" just like english "fuck" has many meanings depending on situation and intention 😜

Så tanken med den memen är väl att det ska sluta på fuck som i en svordom för det tyvärr är krig i Europa. 🤷🏼‍♀️
 
2973A02C-1897-40D6-B7F5-66A4CDA5EF11.jpeg
 
Det betyder inte hora i detta sammanhang. Jag frågade min polska vän:

it can also mean whore, but in this case it was just cursing xd "kurwa" just like english "fuck" has many meanings depending on situation and intention 😜

Så tanken med den memen är väl att det ska sluta på fuck som i en svordom för det tyvärr är krig i Europa. 🤷🏼‍♀️
Ja, jättekul mem att det är krig i Europa. Hora också!
 
Såg detta utanför en butik. Gissar att de är trötta på folk som ska handla i sista sekund.
Är det öppet till 24.00 ska man vara välkommen fram till 23.59. Eller stänger de 23.47? När jag jobbade i butik (väldigt länge sedan) hade vi betald arbetstid en kvart efter stängning. Visst, det var inte poppis om det kom in någon som gjorde att man blev sen, speciellt som vi inte fick övertidsersättning förrän en halvtimme efter stängning. Men att jag ut någon var inte tillåtet!
Vill de kan butiken förstås ha en sista tid för när man släpps in, ungefär på samma sätt som restauranger kan stänga köket en halvtimme innan. Kanske är det det som man har infört? Man kan undra att de kommit fram till att det tar just 13 minuter att springa in och köpa en mjölk eller vad det kan vara?

Edit: Det är öppettiderna som är udda https://www.fri-kopenskap.se/article/view/384259/inforde_konstiga_oppettider_det_basta_jag_gjort
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Rosett
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp