Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Hur kan folk i ffa amerikanska filmer svälja piller utan vätska? De öppnar burken med det orange locket och tar några piller. slänger in i munnen och sväljer.

Hur är det möjligt? Alla jag känner behöver åtminstone en munfull vatten.
Jag undrar mer över att tabletterna alltid ligger i orange plastburkar. USA är sista stället i världen jag förväntar mig att något ska säljas utan färgglad logo eller något annat klatschigt på förpackningen.
 
En myndighet envisas med att skicka till min gmail. Nu behöver jag vidarebefordra ett mail. Men hur i helvete gör jag??

Loggar in på min dator. Jag markerar mailet och letar förtvivlat eftr ett ställe att vidarebefordra. Hittar inget.
VAR VAR VAR hittar jag det och eftersom det uppenbarligen inte heler vidarebefordra i gmal - vad ska jag leta efter

mvh desperat :arghh::arghh::arghh:
 
En myndighet envisas med att skicka till min gmail. Nu behöver jag vidarebefordra ett mail. Men hur i helvete gör jag??

Loggar in på min dator. Jag markerar mailet och letar förtvivlat eftr ett ställe att vidarebefordra. Hittar inget.
VAR VAR VAR hittar jag det och eftersom det uppenbarligen inte heler vidarebefordra i gmal - vad ska jag leta efter

mvh desperat :arghh::arghh::arghh:
Klicka in på mailet och scrolla längst ned, där kan du vidarebefordra. Iaf ser det ut så på min smartphone.
 
En myndighet envisas med att skicka till min gmail. Nu behöver jag vidarebefordra ett mail. Men hur i helvete gör jag??

Loggar in på min dator. Jag markerar mailet och letar förtvivlat eftr ett ställe att vidarebefordra. Hittar inget.
VAR VAR VAR hittar jag det och eftersom det uppenbarligen inte heler vidarebefordra i gmal - vad ska jag leta efter

mvh desperat :arghh::arghh::arghh:
Öppna mailet, under skrivarsymbolen och pilen i rutan ser du tre punkter, klicka på punkterna så får du upp fler alternativ, bl a vidarebefordra. :)
 
Hjälp. Detta irriterar.
På 80-90talet fanns en populär konstnär som målade stilleben med bär. Blåbär eller vinbär t.ex. I hög eller i skål.
Han hette (heter?) Philip nånting om jag minns rätt?
Men vad var hans hela namn?
 
Hur kommer det säg att män som inte drar sig för att bli oljiga/smutsiga om händerna när de mekar eller jobbar med annat kletigt arbete behöver hushållspapper eller en plastskrapa för att plocka upp lök- eller potatisskal ur diskhon?

Därför att det är en jäkla skillnad på olja och äckliga matrester. Alltså....på riktigt, det är en förbannad skillnad. Skulle aldrig i hela livet sticka ner handen i vasken utan papper, latexhandskar eller skopa.

Att ta i färg, olja, damm är inte annat än smuts, det går att hantera ända tills man kommer innanför dörren.
 
Ähum, dessa moderniteter...

I vårt köpcentrum finns en vanlig uttagsautomat samt en som även klarar insättning.

Med risk att stå där som en byfåne frågar jag buke först....
Hur gör man? Räcker det med att ha kontanterna samt sitt kontonummer`? Behöver man vara utrustad med något mer?

Kort sagt - hur går det till?

/tanten, som har kontanter som behöver in på konto.
 
Ähum, dessa moderniteter...

I vårt köpcentrum finns en vanlig uttagsautomat samt en som även klarar insättning.

Med risk att stå där som en byfåne frågar jag buke först....
Hur gör man? Räcker det med att ha kontanterna samt sitt kontonummer`? Behöver man vara utrustad med något mer?

Kort sagt - hur går det till?

/tanten, som har kontanter som behöver in på konto.
Du använder den som en vanlig automat: sätter i kortet och slår din kod. Sen kan du välja uttag eller insättning. Och vilket av dina konton som pengarna ska in på.
 
Känner man om skillnad på om det är ett revben man skadat eller om det är musklerna omkring? Kanske det är svårt att skada ett revben utan att också skada musklerna i och för sig :cautious:.

Revbensbrott/-spricka borde göra väldigt ont? Eller?
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 035
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: Pilot
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 172
Senast: Badger
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp