Tråden för iberiska hästar (PRE, Lusitano, Hispano Arab osv)

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare WBanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 20 165

Bukefalos 30 år!

Jajebus. Väldigt medveten om henne och hennes rykte. Hon försökte även blåsa mig på transporten till Sverige då den skulle ingå. Fick sen en faktura på 900€ (han stod i Holland vid köp). Men hade annonsen och kvitto på min betalning så den var enkel att bestrida.
😬🫣 misstänkte det va hon. Han är ju blivit väldigt fin hos dig, är helt säker på hade han hamnat hos någon annan hade hans rörelsesstörning nog inte alls blivit bra och det hade nog slutat väldigt dåligt för honom. Så vilken tur han hamnade hos dig!

9553.webp

Vi har skaffat ytterligare en lus sen jag skrev här inser jag :) Fyra fina går det i hagen nu. Tyvärr har vi haft lite för dåligt väglag för att åka iväg och för dåligt underlag att rida hemma så just nu är "går i hagen" det som de gör mest - men det ser ändå ut som om vi skulle kunna få ordning på saker till helgen och då blir det helfart istället för halvfart på träningen för dem alla. Redan idag tänker jag åka iväg med den nyblivna sjuåringen till ridhus om väglaget tillåter. Han har en träningshelg om två veckor så bra om han får gå lite ordentligt innan det. Våra fyra är alla sinsemellan rätt olika - men de blir alla väldigt rastlösa av att inte jobba. Mitt mål inför träningshelgen är ungefär att kunna stå still utan att trampa på stället.

IMG_7505.webp

Lite händelselöst här, jag fyller på så tråden halkar upp lite! Vi har tränat en hel del dressyr under sommaren, och ridit några P&R. Jag har satt ett mål att under hösten rida Msv B på över 62% - då slipper jag hålla på med de krångliga kvalen som det ser ut att bli i dressyren nästa år. Jag har därför ridit Msv B:1, B:2 och B:4 på Pay&Ride, alla gånger med 65-66% så det känns som vi är på rätt väg. Bilden är från WE-dressyr Msv B - där har vi också legat på ungefär samma procent under sommaren. Men först hägrar LagSM i WE om lite drygt en vecka.

Jag är just nu i processen av att köpa min första renrasiga PRE och undrar om någon här kan hjälpa förklara hela ANCCE processen? Hästen är redan ANCCE reggad. Jag har däremot varken en ägarkod eller stuterikod, Jag vill delta på utställningar och eventuellt sätta mig in i aveln i framtiden, bör jag ta en stuterikod då? Även fast jag i dagsläget inte har ett stuteri? Eller kan jag uppgradera min ägarkod senare? Behöver jag göra ägarbyte till "mig själv" om jag vill flytta hästen från min ägarkod till min stuterikod? Hur fungerar ens ett ägarkort? Alltså jag är helt vilsen i allt detta, men vill göra det rätt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka