Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv kämpar jag på med att bekanta mig med min nya platta som jag tänkt använda att rita med. Den är praktisk men även annorlunda så jag kämpar på :cautious:
Och den där jäkla inspirationen också, min kreativitet är inte som den en gång var.

Jag ritar mycket med kol, och försöker få till feelingen på paddan i ProCreate. Not quite there yet, men det tar sig!
 
Jag ritar mycket med kol, och försöker få till feelingen på paddan i ProCreate. Not quite there yet, men det tar sig!
Jag kommer inte ihåg vad appen som jag blivit mest förtjust i heter, det enda jag saknar på den är att kunna markera och ändra storlek på saker.
Men jag gillar också digitalt att man kan växla så lätt mellan olika tekniker utan att behöva köpa en massa grejer, tex kol! :up:
Det gäller dock att peta och prova på inställningarna :cautious::D
 
Det svåra är dock att slappna av och rita linjer obesvärat, för om man spänner sig det minsta och/eller gör det långsamt så blir det bara en darrig linje :banghead: Det är sjukt irriterande och tyvärr något som bara uppnås med övning :cautious:
 
Jag kommer inte ihåg vad appen som jag blivit mest förtjust i heter, det enda jag saknar på den är att kunna markera och ändra storlek på saker.
Men jag gillar också digitalt att man kan växla så lätt mellan olika tekniker utan att behöva köpa en massa grejer, tex kol! :up:
Det gäller dock att peta och prova på inställningarna :cautious::D

ProCreate är väldigt bra, massa fiffiga funktioner och jag gillar att kunna jobba med lager. Samtidigt är det svårare att bli nöjd, eftersom man kan just flytta och ångra och skala om proportioner. På papper så får en ju köra på, även om näsan hamnade lite högt upp.
 
ProCreate är väldigt bra, massa fiffiga funktioner och jag gillar att kunna jobba med lager. Samtidigt är det svårare att bli nöjd, eftersom man kan just flytta och ångra och skala om proportioner. På papper så får en ju köra på, även om näsan hamnade lite högt upp.

...men det här kanske är OT, eftersom det är måleri tråden handlar om? :)
 
Shit vad stor. Min pappa hade vithajar när jag var liten. Köpta av en bekant som smugglade in dom från ngt land. De var små när de bodde i akvariet. Men de åt upp varenda en av pappas exklusiva fiskar :p sen skänktes båda hajarna till djurpark. En av de lever fortfarande där, väldigt mkt större.

OT men en vithaj är drygt en meter lång som nyfödd så ni måste haft ett rejält akvarium hemma?
 
...men det här kanske är OT, eftersom det är måleri tråden handlar om? :)
Fast det tycker jag inte riktigt, precis som man pratar om oljefärger och penslar så pratar man ju om sina verktyg när vi pratar om apparna. Tycker jag iallafall :D Vi behöver förstås inte ta upp hela tråden, men det har vi inte gjort heller kan jag tycka.

Edit: Hajarna är betydligt mer OT iallafall! :rofl::D
 
ProCreate är väldigt bra, massa fiffiga funktioner och jag gillar att kunna jobba med lager. Samtidigt är det svårare att bli nöjd, eftersom man kan just flytta och ångra och skala om proportioner. På papper så får en ju köra på, även om näsan hamnade lite högt upp.
Jag gillar lager jag också! :up::love: Men flytta funktionen har jag inte hittat än :cautious: Får kolla hemma vad för appar jag har laddat ned och kolla in den du föreslagit! :up:
 
Fast man kan ju måla med penslar på en dator/pad med. Finns många olika inställningar så att man kan få liknande textur osv som med en målning.

Preaching to the choir, sister :D Det är verkligen sjukt kraftfulla verktyg. Men antar att inte alla skulle hålla med :)
 
Det enda som möjligen kan vara OT i tråden är haj-diskussionen :D

Min kompis är dansare och vill att jag målar denna. Kan bli lite kul med så mycket mörker. Min målarkompis menar att man aldrig använder svart...

0FCE3E71-8EBD-49F2-AA27-E37064F570AB.png
 
Det enda som möjligen kan vara OT i tråden är haj-diskussionen :D

Min kompis är dansare och vill att jag målar denna. Kan bli lite kul med så mycket mörker. Min målarkompis menar att man aldrig använder svart...

Visa bifogad fil 38914
Det kan vara svårt att utgå från ett konstfoto likt det du visar, fotot i sig är ett resultat av en konstnärlig process som liknar att måla och det blir lätt "kaka på kaka" av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp