Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda som möjligen kan vara OT i tråden är haj-diskussionen :D

Min kompis är dansare och vill att jag målar denna. Kan bli lite kul med så mycket mörker. Min målarkompis menar att man aldrig använder svart...

Visa bifogad fil 38914

Tror att det kan vara intressant, om man kanske målar lite mer abstract och med mindre detaljer än vanligt. Leka mycket med ljus och mörker, mindre med detaljer.
 
Det kan vara svårt att utgå från ett konstfoto likt det du visar, fotot i sig är ett resultat av en konstnärlig process som liknar att måla och det blir lätt "kaka på kaka" av det.

Det är alltså han på fotot så jag antar att det är därför han vill ha en målning utifrån just det fotot :)
 
Det är alltså han på fotot så jag antar att det är därför han vill ha en målning utifrån just det fotot :)
Jo jag förstod det, jag ville bara säga att det är inte helt enkelt att göra en målning utifrån ett konstfoto. För att målningen skall bli bra måste du lägga in din egen konstnärliga tolkning av personen i målningen och fotot är redan ett färdigt konstverk i form av fotografens tolkning. Om du hängde med? Det kan säkert bli jättebra, men jag själv tycker det är svårt :)
 
Det enda som möjligen kan vara OT i tråden är haj-diskussionen :D

Min kompis är dansare och vill att jag målar denna. Kan bli lite kul med så mycket mörker. Min målarkompis menar att man aldrig använder svart...

Visa bifogad fil 38914

Först vill jag säga att jag är grymt imponerad av dig och dina målartalanger! Det här har blivit en favorittråd att kolla!

Sen angående att måla av fotot här ovan. Om du inte redan gjort det, så tänk på att fotografen också måste ge sitt tillstånd om du målar av det. I alla fall om du vill göra det lagligt.
 
Först vill jag säga att jag är grymt imponerad av dig och dina målartalanger! Det här har blivit en favorittråd att kolla!

Sen angående att måla av fotot här ovan. Om du inte redan gjort det, så tänk på att fotografen också måste ge sitt tillstånd om du målar av det. I alla fall om du vill göra det lagligt.

Tack! :) Det är han som riggat kameran själv! :)

Idag har jag grundat akvariet. En mycket kladdig historia 😅 Jag har kommit fram till att min grej är att måla med händerna. Använder pensel först vid detaljerna.
 
Funderar på att hoppa dans-bilden tillsvidare och istället måla ett porträtt av en annan kompis och hennes hund. Tänkte isf utgå från detta foto och modifiera det lite. Vad tror ni?

611D0FC7-4B7D-4576-AAAD-138E0359B1E1.jpeg
 
På den stora målningen hade jag hoppats på att kunna måla detaljer på akvariet/guldfisken idag men det hinner jag nog tyvärr inte (ska få middagsgäster och måste sanera mig själv innan de kommer :p )

Måste hoppa i duschen osv men lägger upp senare hur jag ligger till med akvariet ;)
 
Okej här är akvariet som den ser ut just nu. Fisken är grundmålad typ så alla detaljer saknas där. Vattnet ska också förhoppningsvis komma till liv med detaljer, luftbubblor osv. Katten är bara snabbmålat nedtill så den ska ju få tassar osv.

firrenidag.jpg


Jag har sparat en stor bunke med "bakrundsfärg" som jag kladdar runt med :rofl: Går enorma mängder :p
 
Okej här är akvariet som den ser ut just nu. Fisken är grundmålad typ så alla detaljer saknas där. Vattnet ska också förhoppningsvis komma till liv med detaljer, luftbubblor osv. Katten är bara snabbmålat nedtill så den ska ju få tassar osv.

Visa bifogad fil 39183

Jag har sparat en stor bunke med "bakrundsfärg" som jag kladdar runt med :rofl: Går enorma mängder :p

Älskar dina motiv och färger! 😍
 
Det är otroligt hur fort du utvecklats @tornblomma! Ditt bildöga måste vara helt extravagant! :heart
Feel free to öva on mina hundar. :D Den ena är ju nästan en räv!

(Eller mina fiskar för den delen... eller ormarna! Klart bordellbilden behöver en orm! )

Men tack snälla! Har inte tänkt så mkt på om jag har "bildöga"men jag har alltid varit intresserad av färg och form (i form av mode/inredning). Sen tror jag att jag är hyfsat musikalisk också (min pappa var yrkesmusiker så växte upp med musik). Har btw börjat spela piano också! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp