Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju massor med folk, bland annat jag själv, som lägger upp bilder på renoverade rum, fina trädgårdar osv. Det är aldrig någon som frågar hur man hinner eller säger att det är lyxliv osv.
Tyckte bara den vinklingen var lite konstig. Thats all!
Men här går det ju att följa @tornblomma i realtid, det går ju inte en vecka mellan uppdateringarna. Jag funderade också, men vågade inte fråga ;).
 
Det är ju massor med folk, bland annat jag själv, som lägger upp bilder på renoverade rum, fina trädgårdar osv. Det är aldrig någon som frågar hur man hinner eller säger att det är lyxliv osv.
Tyckte bara den vinklingen var lite konstig. Thats all!
Renoverade rum är inget jag associerar med ett underbart lyxdrönarliv med termoskaffe i ateljén. Tvärtom. Renovera verkar folk göra vid sådana tillfällen då jag tycker att det mer självklara vore att softa.

Omkring mig är det helt enkelt ovanligt att folk, som Törnis, blir konstnärer från den ena dagen till den andra! :D De flesta konstnärer jag känner har haft ett lite annat upplägg initialt. Konstnärer "på riktigt" har inget av det där coola "drönarlivet" över sig, i min erfarenhet. Törnis gestaltar ju den romantiska konstnärsdrömmen!!

Jag tycker att det är rätt kul!

Din negativa tolkning av min fråga, hade jag inte förutsett.
 
Renoverade rum är inget jag associerar med ett underbart lyxdrönarliv med termoskaffe i ateljén. Tvärtom. Renovera verkar folk göra vid sådana tillfällen då jag tycker att det mer självklara vore att softa.

Omkring mig är det helt enkelt ovanligt att folk, som Törnis, blir konstnärer från den ena dagen till den andra! :D De flesta konstnärer jag känner har haft ett lite annat upplägg initialt. Konstnärer "på riktigt" har inget av det där coola "drönarlivet" över sig, i min erfarenhet. Törnis gestaltar ju den romantiska konstnärsdrömmen!!

Jag tycker att det är rätt kul!

Din negativa tolkning av min fråga, hade jag inte förutsett.
Haha, drönarliv har jag som konstnär definitivt aldrig haft. Snarare heltidsjobb, häst och konst. Fullt ös hela tiden.
Men ja, planen i framtiden är väl att leva på stipendier och offentliga uppdrag.
 
Haha, drönarliv har jag som konstnär definitivt aldrig haft. Snarare heltidsjobb, häst och konst. Fullt ös hela tiden.
Men ja, planen i framtiden är väl att leva på stipendier och offentliga uppdrag.
De jag känner kombinerar ofta sitt konstnärsliv med folkbildning precis som du gör nu. Det är ju ofta en säkrare inkomstkälla mellan de andra uppdragen.
 
Ja, så är det ju.
Jag kombinerar det även med styrelseuppdrag, framförallt inom folkbildning, men även andra som ger en inkomst.
De konstnärer jag känner, gör dels de där kombinationerna, dels lever de i rätt hög grad på en kombination av någon sorts ärvd bostad plus sin partners inkomst från något mer vanligt jobb.
 
Renoverade rum är inget jag associerar med ett underbart lyxdrönarliv med termoskaffe i ateljén. Tvärtom. Renovera verkar folk göra vid sådana tillfällen då jag tycker att det mer självklara vore att softa.

Omkring mig är det helt enkelt ovanligt att folk, som Törnis, blir konstnärer från den ena dagen till den andra! :D De flesta konstnärer jag känner har haft ett lite annat upplägg initialt. Konstnärer "på riktigt" har inget av det där coola "drönarlivet" över sig, i min erfarenhet. Törnis gestaltar ju den romantiska konstnärsdrömmen!!

Jag tycker att det är rätt kul!

Din negativa tolkning av min fråga, hade jag inte förutsett.
Rent spontat känns nästan allt som @tornblomma gör lite extra festligt :D
Alltifrån fester till vattenledningar!
 
Ni är för roliga ändå! :D
Här har ni min oerhört glamourösa målar-outfit 🤷🏼‍♀️😅🎨 (iofs är tröjan från Marc Jacobs :p men har svårt att tro att den skulle ens med god vilja kallas glammig i nuvarande skick ;) )

3C1E19B0-2948-4512-A169-2ACF31909F5F.jpeg


Har hunnit rätt mycket hittills idag men nu fastnade jag i den GLAMOURÖSA tvättstugan 🤷🏼‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp