Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker mig nästan se @Houdinie i hästen. Han ser ut att vara kapabel och hygglig men som han inte heller tar skit. Fast han bråkar inte, utan drar sig snarare undan och undviker dig om galoscherna inte passar :)
Men åååh vad snällt sagt :o:love::love::love: det är ju mitt drömmål, att tittaren kan läsa in någon slags karaktär/personlighet i porträttet och få en känsla av objektet som porträtteras. Jag blir glatt förvånad när det sker och väldigt tacksam :love:
 
Letade efter en duk i storlek medium i mina gömmor medan undermålningen på ryttaren torkar, och råkade hitta den här gamla saken som jag glömt att jag hade. Jag ställde undan den eftersom den inte funkade riktigt som jag tänkt, och nu funderar jag på om jag skall försöka lite till med den eller bara måla över... Tanken var att ta fram hästen lite till och lägga en hint av rök/dimma i skymningsljuset. Nu vet jag inte ens om jag gillar idén längre... Plus att dukens format skulle funka till min nya lilla idé jag funderar på.

Visa bifogad fil 42135

Eller kanske göra en Francis Bacon och slänga den på tippen.
Jag älskar bakgrunden! :love: Gör vad du vill med förgrunden men behåll bakgrunden tycker jag :up: Jag tycker att det vore spännande i vilket fall som helst, om du fortsatte med hästen eller gjorde nåt med din nya idé:up:
 
Jag ställde undan den och bestämde mig för att göra något annat :rofl:

IMG_20191221_112324~2.jpg

Alltså jag när jag skall tona en duk med akryl... Bränd umbra... Överallt...🤯😱  Det låter ju inte så svårt men sen skall man fram med vattnet och svischa runt penseln lite så hoppsan, brunt vatten överallt. Så stänker det lite från penseln också när jag skall torka upp. En gång tappade jag en 20 l hink med bränd umbra i golvet så den geyserspydde brunt ända upp i taket... Tack och lov skedde denna olycka inte hemma hos mig :rofl:
 
Efter att ha tittat på flera vackra landskapsmålningar och tittat på Andrew Tischler måla plein air ville jag också testa min hand på landskap idag. Tänker utmana mig själv att måla expressivt och fokusera på att få realism genom att använda rätt värden istället för detaljer. Jättekul men läskigt att "fulmåla" :D

IMG_20191221_183507.jpg
 
Jag ställde undan den och bestämde mig för att göra något annat :rofl:

Visa bifogad fil 42189
Alltså jag när jag skall tona en duk med akryl... Bränd umbra... Överallt...🤯😱  Det låter ju inte så svårt men sen skall man fram med vattnet och svischa runt penseln lite så hoppsan, brunt vatten överallt. Så stänker det lite från penseln också när jag skall torka upp. En gång tappade jag en 20 l hink med bränd umbra i golvet så den geyserspydde brunt ända upp i taket... Tack och lov skedde denna olycka inte hemma hos mig :rofl:
Blir hela målningen med akrylfärg eller är det bara undermålningen?
 
Visa bifogad fil 42370
Jag behövde öva på en katt inför en ev beställning så jag lånade @Alexandra_W s Lukas som vi fått följa från vildkatt till fin herre :love: Hoppas att det är ok!
Jag blev rätt nöjd och han känns nästan lite finlurig i bilden :laugh::love:

Men åh! 😍 Vad duktig du är! Och självklart helt okej. Och han ÄR rätt finurlig dessutom så du lyckades fånga insidan med
 
Okej. Inledde dagen med att glo på en dokumentärserie om 30-åriga kriget för att skaffa perspektiv och komma till insikt att jag trots halsfluss-liknade tillstånd FÖRMODLIGEN kommer överleva.

Såååå nu är jag igång och ska dra igång med första lager på mitt livs första ... hund!

6EC10022-AA37-46E0-901B-178BCAAA3199.jpeg
 
Okej. Inledde dagen med att glo på en dokumentärserie om 30-åriga kriget för att skaffa perspektiv och komma till insikt att jag trots halsfluss-liknade tillstånd FÖRMODLIGEN kommer överleva.

Såååå nu är jag igång och ska dra igång med första lager på mitt livs första ... hund!

Visa bifogad fil 42395

Konst ska ju vara gynnad av lidande och hellre en ond hals än ett avskuret öra liksom! :up: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp