Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat lite på pudlarna också. Bygger deras päls i lager... kladdar på med både penslar, fingrar och handflator. Inget finlir going on direkt 😅

Visa bifogad fil 43653
Hundarna blir bara finare och finare ❤

Men en sak jag undrar över: varför målar du med händerna? Alltså när de rena penslarna tagit slut och man bara måste göra en viss ändring eller när man använder fingret för att kunna utnyttja dukens gräng vid en ytterst lätt lasyr förstår jag men annars, varför måla med händerna?
 
Senast ändrad:
Hundarna blir bara finare och finare ❤

Men en sak jag undrar över: varför målar du med händerna? Alltså när de rena penslarna tagit slut och man bara måste göra en viss ändring eller när man använder fingret för att kunna utnyttja dukens gräng vid en ytterst lätt lasyr förstår jag men annars, varför måla med händerna?

Tack! :heart Måste fixa lite skevheter och så har jag ju bara "skissat" upp tassarna lite snabbt så de måste jag ju göra klart liksom.

Jag gillar det! :D Och det går snabbt. Om jag ska täcka större ytor på en duk som är 1.5 meter så kör jag oftast med händerna. Är säkert helt fel enligt ni som kan! :p :rofl:
 
Jag gillar det! :D Och det går snabbt. Om jag ska täcka större ytor på en duk som är 1.5 meter så kör jag oftast med händerna. Är säkert helt fel enligt ni som kan! :p :rofl:
Alltså, jag säger inte att det är fel, möjligen lite udda :) men jag tycker du borde undvika att använda giftiga färger, det är helt klart en risk för en ohälsosam exponering och en del pigment är inte att leka med precis.
 
Alltså, jag säger inte att det är fel, möjligen lite udda :) men jag tycker du borde undvika att använda giftiga färger, det är helt klart en risk för en ohälsosam exponering och många pigment är inte att leka med precis.

Yes I know! Min konstnärspolare sa samma sak ang tex kadmium när hon panikade över att jag åt en falafelrulle samtidigt som jag målade :nailbiting:
 
Äh, svep några glas vodka efter varje målarsession, det bryter nog ner det mesta :up:

Rimligt tips! :D

Plåtade en del av "samlingen" nu innan jag gick upp till lägenheten. De står och torkar i ett fläktrum/värmecentral innanför målarrummet. Alla kom inte med i bild.
Sjukt att jag för ngn månad sen skulle måla EN målning att hänga ovanför soffan och så spårade det ut såhär?! :rofl:
Porträttet på min kompis på balkongen borde jag nog måla klart ngn dag så att jag kan ge det till henne tänkte jag. Börjar bli lite trångt. "Akvariekvinnan" tänkte jag rama in och hänga ovanför min schäslong hemma mest troligt när den blir klar. Tänker att den är nog galen för min lägenhet ;)

9C7DD232-6F5B-4C87-9DA3-9BFDAAB85848.jpeg
 
Rimligt tips! :D

Plåtade en del av "samlingen" nu innan jag gick upp till lägenheten. De står och torkar i ett fläktrum/värmecentral innanför målarrummet. Alla kom inte med i bild.
Sjukt att jag för ngn månad sen skulle måla EN målning att hänga ovanför soffan och så spårade det ut såhär?! :rofl:
Porträttet på min kompis på balkongen borde jag nog måla klart ngn dag så att jag kan ge det till henne tänkte jag. Börjar bli lite trångt. "Akvariekvinnan" tänkte jag rama in och hänga ovanför min schäslong hemma mest troligt när den blir klar. Tänker att den är nog galen för min lägenhet ;)

Visa bifogad fil 43675

Det blir plötsligt mer uppenbart hur Stora dukarna är! :love:
 
Rimligt tips! :D

Plåtade en del av "samlingen" nu innan jag gick upp till lägenheten. De står och torkar i ett fläktrum/värmecentral innanför målarrummet. Alla kom inte med i bild.
Sjukt att jag för ngn månad sen skulle måla EN målning att hänga ovanför soffan och så spårade det ut såhär?! :rofl:
Porträttet på min kompis på balkongen borde jag nog måla klart ngn dag så att jag kan ge det till henne tänkte jag. Börjar bli lite trångt. "Akvariekvinnan" tänkte jag rama in och hänga ovanför min schäslong hemma mest troligt när den blir klar. Tänker att den är nog galen för min lägenhet ;)

Visa bifogad fil 43675

Wow!! Kan inte du ha en utställning! :love:
 
Pratade precis med min konstnärspolare. Hon tycker jag är sjuk i huvudet som täcker en 1 kvm duk på typ 30 minuter. Jag trodde det var typ normalt 😅🤷🏼‍♀️
Jag sätter liksom på nån svinbra catchy playlist, dansar runt och bara KÖÖÖÖÖR!

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp