Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min pepp att bara fortsätta skissa och se vad det blir har hållit i sig sedan jag luftade mina tankar och känslor här. Jag har ROLIGT när jag ritar och målar nu. Tack tråden!


6A30F606-E207-4D49-B5B0-D35D38300E88.jpeg
 
Fast om publiken är med - då gör man rätt. Skulle tanken bli "fula ankungen" om den var (ännu) mer realistisk?

Jag vet inte om jag ska göra det mer realistisk än såhär! Jag har bara markerat ut ögonen med varsin "dutt" med en mindre pensel sen är det stora penseldrag på själva "fluffet". Har lagt ganska tjockt och kladdigt med färg. Får se nu när det torkar om jag ska gå vidare med detaljer eller bara lämna det
 
Tog 30 min dusch med såpa för att bli något sånär färgfri! 😅🧼
Stod på en pall och målade med handflatorna (skulle tagit timmar med pensel...) vinglade till och tog tag i duken med resultatet att jag facepalmade rakt in i den.
Så ja... var inte helt färgfri efter detta 😅 Turligt nog har vi en grov-dusch for typ hantverkare i källaren :D
 
Målade ett par timmar nu i em. Satsade som vanligt på att täcka större partier och detaljer kommer senare. Som ni ser testade jag mig fram med färgsättningen och ångrade mig lite då och då :angel: vilket inte kanske var den ultimata idén. Smartast hade varit att fundera lite innan istället för att freestyla loss på duken. Men men det går ju att måla över!
Tyget kommer förhoppningsvis bli levande när jag kan lägga skuggor och highlights över detta grundlager. Tyvärr går allt inte att få till i första lagret (yes jag har försökt även detta med MINDRE lyckat resultat :angel: )

4DBEF475-E2E7-416D-A8FB-47AFA8A31D77.jpeg
 
Hur fasiken hinner du? :D Och hur kommer du på allt?
Du är ju helt fenomenal. Det ena efter det andra konstverket bara ploppar upp. Och alla så otroligt fina också. Jag finner inte ord faktiskt men låt oss säga att jag är sjukt imponerad.

Men tack!
Personalen på konstnärshandeln har faktiskt haft samma fråga. De har alltid tittat lite förundrat på mig när jag knatar in typ var tredje dag eller likn. Nu senast när jag kom in och köpte färg och duk sa kvinnan i kassan "... förlåt men du verkar vara väldigt produktiv, eller vad gör du med alla dukar, rollar du dom"? :rofl:

Jag skulle gissa att jag målar typ 15-20 timmar i veckan 😅
Sen så är ju allt jag gör STORT men det är rent krasst rätt mycket "täcka ytor" speciellt i början så det ser kanske ut att gå snabbt pga det. också.
 
Men tack!
Personalen på konstnärshandeln har faktiskt haft samma fråga. De har alltid tittat lite förundrat på mig när jag knatar in typ var tredje dag eller likn. Nu senast när jag kom in och köpte färg och duk sa kvinnan i kassan "... förlåt men du verkar vara väldigt produktiv, eller vad gör du med alla dukar, rollar du dom"? :rofl:

Jag skulle gissa att jag målar typ 15-20 timmar i veckan 😅
Sen så är ju allt jag gör STORT men det är rent krasst rätt mycket "täcka ytor" speciellt i början så det ser kanske ut att gå snabbt pga det. också.
Du är ju bara så helskön. :D
 
Men tack!
Personalen på konstnärshandeln har faktiskt haft samma fråga. De har alltid tittat lite förundrat på mig när jag knatar in typ var tredje dag eller likn. Nu senast när jag kom in och köpte färg och duk sa kvinnan i kassan "... förlåt men du verkar vara väldigt produktiv, eller vad gör du med alla dukar, rollar du dom"? :rofl:

Jag skulle gissa att jag målar typ 15-20 timmar i veckan 😅
Sen så är ju allt jag gör STORT men det är rent krasst rätt mycket "täcka ytor" speciellt i början så det ser kanske ut att gå snabbt pga det. också.

Får samma reaktion men i tygaffären. :p
 
@Tonto var väldigt kladdig även idag :D så målade lite på den fula ankungen istället.
drog upp grund för kläder (som ska målas levande nästa gång när basen torkat). Småfixat lite mer händer/skuggor och hår också.

Såhär ligger jag till nu:

6C31B633-7784-4844-AEC8-6DAE3DC9E6C1.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp