Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avslutade dagens målar-medley med att måla lite på denna

2194CD9C-919E-4FF1-91BC-CE7DB661D8A0.jpeg
 
Nu ger jag upp för idag innan ryggskottet är ett faktum! Duken lutar på bilden så ser lite skevt ut.

Visa bifogad fil 50735

Har bara täckt ytor. Nästa gång kommer jag börja med detaljer, skuggor och highlights. Plus då att måla päls.
Det här är nog min favorit av dina tavlor, ändå. Både för att jag gillar rävar och för att jag tycker att du målar bleka kvinnoansikten snyggt!
 
Ngt som är kul nu jämfört med försett halvår sedan är att i början när jag drog igång och behövde referensfoton så gick rätt mkt tid till att maila fotografer och fråga om lov osv. Nu får jag foton skickade till mig :)
Sen har jag blivit säkrare och behöver mindre stöd allt eftersom märker jag vilket också är kul!
 
Ngt som är kul nu jämfört med försett halvår sedan är att i början när jag drog igång och behövde referensfoton så gick rätt mkt tid till att maila fotografer och fråga om lov osv. Nu får jag foton skickade till mig :)
Sen har jag blivit säkrare och behöver mindre stöd allt eftersom märker jag vilket också är kul!

Ja, det är ju inte utan man får upp ord som särbegåvad, när man följer dig.
 
@Gry @gammalek ❤❤

Jag tror inte att jag är så överdrivet begåvad men jag är jävligt knäpp när jag får för mig ngt och liksom riktar in mig på ngt. Typ: ”Nu ska jag lära mig att måla”. Då målar jag 8 timmar per dag.
En fd chef sa en gång till mig. Du är som en manodepressiv person men utan det deppiga, du har bara manin 😅
Mitt problem är dock att jag är väldigt luststyrd och tappar jag lusten så skiter jag bara i det och börjar med ngt annat! Har slutat måla en gång men så kom coronan och jag började om pga tristess 😝
 
Fick fram skissblocket igår och satt å kikade på en youtube video. Har alltid velat lära mig att måla/teckna människor, lättare sagt än gjort. Går helt okej när jag skissar "skelettet", men sen när jag ska försöka lägga på musklerna korvar det ihop sig.

Efter lite skissande fick jag halvt om halt till en pose jag själv tänkt ut. Är mest nöjd med överkroppen, benen har en hel del att fixa, likaså ena handen men för att va ett första försök känns det ändå lovande.

bukeref.jpg
 
Fick fram skissblocket igår och satt å kikade på en youtube video. Har alltid velat lära mig att måla/teckna människor, lättare sagt än gjort. Går helt okej när jag skissar "skelettet", men sen när jag ska försöka lägga på musklerna korvar det ihop sig.

Efter lite skissande fick jag halvt om halt till en pose jag själv tänkt ut. Är mest nöjd med överkroppen, benen har en hel del att fixa, likaså ena handen men för att va ett första försök känns det ändå lovande.

Visa bifogad fil 50771
Oooh, nu när jag gjorde om skissen på datorn såg ja va de va jag hade gjort för "fel", tog ett referens foto när jag själv stod i samma pose. I första skissen är rumpan å benen två olika, nu när ja gjorde om i datorn är benen å rumpan ett å samma.

Långt ifrån färdig, behöver få till "rumpformen lite bättre, för att inte tala om händerna... har jag sagt någon gång att jag avskyr att teckna/måla händer? 😅 😱

bukeref2.jpg
 
Nu börjar det likna något, men den ser lite för feminim ut för att va en manlig karaktär med muskler som missat legday. 😂😂😂

I och för sig försöker jag bara få ordning på själva posen, så borde jag kunna korrigera resten senare. Den ena handen blev helt okej för att vara jag, den andra ser ut som en hemsk klo typ. 🙈

bukeref3.jpg
 
Nu har jag laserat fram grunden till en ljuskälla uppe till vänster och dragit upp en grund för en trädstam till höger.
Ska måla över detta nästa gång är planen men ger upp för idag och låter det torka!

8BA88A5E-EE6B-40AB-A2E5-F39B4423EEAF.jpeg
 
Nu har jag laserat fram grunden till en ljuskälla uppe till vänster och dragit upp en grund för en trädstam till höger.
Ska måla över detta nästa gång är planen men ger upp för idag och låter det torka!

Visa bifogad fil 50848
Jag känner det här varje gång du gör något nytt: "Det här är min favorit!". Sen gör du en till tavla och den blir också en favorit... Jag har en vägg hemma som jag funderar på vad jag ska göra med och varenda gång kommer jag fram till att jag vill ha en Törnis! 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp