Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack snälla! :heart Blir extra glad över ditt omdöme om tyg! Jag hatar att måla tyg och tycker att jag är rätt kass på det, känns svårt!
Du har nog rätt höga krav :) Jag tycker tyg och även päls är de delar där du är allra skickligast. Kul också att se hur du nu börjar bli säkrare på att använda färg och vågar ta ut svängarna lite mer här, det blir liksom ett mera kraftfullt måleri tycker jag.
 
Nu har jag äntligen dragit igång med ”duv-kvinnan”.
Jobbat ngt timme med att lägga grund i ansiktet och hår. Såhär ligger jag till nu:

F691D111-1B26-4A79-B7DF-ACD84630F65C.jpeg
 
Till skillnad mot igår har jag ett väldigt bra flow idag!
Bara kör och det mesta ordnar upp sig.
såhär ligger jag till nu!
Fågelns fjädrar och vita detaljer kan jag göra sen när basen torkat. Då kommer den nog till liv. Tror att jag måste fixa lite med proportioner också.
Ansiktet ska såklart också få skuggor/highlights och detaljer i nästa steg.

B946345C-27E2-4251-B013-2CEEE80477D8.jpeg
 
Alltså - wow, vilket ansikte! :love:

Tack! Jag har bara dragit grunden nu men tanken är sen att både flickan och duvan ska titta på samma sätt på betraktaren.
Jag gillar ju att måla inånvända (typ) känslor så vill ha ngt åt det hållet även här.

Att jag inte målade vidare idag beror på att jag inte kan bestämma mig för vilken färg blusen ska vara. Först tänkte jag vit pga jag vill ha en ljusare/pastelligare känsla. Men börjar vackla lite nu. Vad tycker ni?
 
Jag hade precis ett smärre breakdown. Skulle försöka lasera fram en ”abstrakt skog” och det borde för en normal människa tagit ca 5 min. Jag misslyckades gång på gång. Tillslut verkade jag inte ens klara att blanda fram grönt med blått och gult.
Var två sekunder ifrån att tappa det helt och rolla över hela tavel-helvetet! Hindrades dock av min ungdomliga granne som föreslog att jag skulle ta en paus ;)

Såhär ligger jag till nu:

Visa bifogad fil 51020

(Har inte kunnat börja på duv-kvinnan pga bakgrunden var alldeles för oljig och blöt ännu).

alltså den där tavlan är Heelt fantastisk!!!:o:love:
 
Jag håller med! Det ansiktet fick mig verkligen att haja till och vilja fortsätta titta.

Min åsikt som fullständigt okunnig, icke-kreativ människa som med nöd och näppe fick VG i bild i nian är att det här är det bästa ansiktet du målat @tornblomma!

Mitt sämsta betyg i skolan var bild ;)
Bildlärarens omdöme var att inte var ngn estet och att jag borde plugga ngt teoretiskt typ naturvetenskap ;) 😅
 
Jag blir så himla inspirerad av den här tråden, och dig @tornblomma att jag påbörjat ett projekt! Har en större tavla jag ska kladda på sen, men tänkte att det kunde vara klokt att börja med en "mindre" (50x70) för att testa lite
IMG_20200519_215438.jpg

Fotad i vinkel, och så är den en liten aning kallare i färgerna egentligen... Är dock inte färdig än, kommer en eller två elefanter till. Tror jag.
 
Jag blir så himla inspirerad av den här tråden, och dig @tornblomma att jag påbörjat ett projekt! Har en större tavla jag ska kladda på sen, men tänkte att det kunde vara klokt att börja med en "mindre" (50x70) för att testa lite
Visa bifogad fil 51100
Fotad i vinkel, och så är den en liten aning kallare i färgerna egentligen... Är dock inte färdig än, kommer en eller två elefanter till. Tror jag.

Snyggt! Är det olja du målar med?
 
Jag laddar för att gå ner och måla. Men tvekar fortfarande på färgen på blusen. Tanken var att gå ifrån det murriga i denna så jag tror att den blir vit. Frågan är om det blir för tråkigt och blekt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp