Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför varnade ingen mig! att det även var 50% på vårlökarna hos GG :rage:
Helt oförberedd så blev jag attackerad, tur att jag hade belamrat vagnen med diverse pippi-godis, hundgodis, en jättepumpa och en tuja - så att det inte fick rum så många :angel: Men vi liknade en Indisk landsbygdsbuss (med vårlök istället för Indier) när vi gick mot kassan... :cautious: O_o
 
Nu har jag tagit upp de sista av årets morot, rödbeta och rättika, samt grävt upp de första jordärtskockorna.

Till min stora glädje hittade jag en jättefin broccolo och ett spetskålshuvud som hade gömt sig. Jag trodde att jag skulle bli helt utan eftersom inget kommit tidigare.
 
2,5 kg jordärtskocka på en knöl. Det hade jag nog inte riktigt räknat med. Eller jag vet nog inte alls vad jag hade tänkt att det akulle bli av det. Hoppas bara att det inte blir lika mycket av de nio resterande knölarna som jag satte. :D
 
2,5 kg jordärtskocka på en knöl. Det hade jag nog inte riktigt räknat med. Eller jag vet nog inte alls vad jag hade tänkt att det akulle bli av det. Hoppas bara att det inte blir lika mycket av de nio resterande knölarna som jag satte. :D
Ha ha ha. :devil:

Det finns absolut INGET som talar för att de andra skulle ge mindre. Jordärtskockor är jobbiga kompisar. Man gillar dem, men de återgäldar kärleken alldeles för generöst.....

Jag vet inte var jag ska göra av alla mina. Kan man slänga dem på återvinningsstationen som trädgårdsavfall - utan att skämmas?
 
Idag har jag planterat 35m häck. En vintergrön liguster blev det som vi fick till ett riktigt bra pris från en tysk plantskola. Fina plantor var det med, så där lär jag beställa ifrån fler gånger :).
Imorgon ska vi så gräs på framsidan av huset, sen är hela tomten sådd. Det ska bli så skönt när det är klart.
 
Var på kalas för sambons systerson och pratatde med svärfsr om mina chiliplantor. Jag fick böna och be lite för att han ska adoptera ett par till nästa år för jag vill utöka sortimentet men jag har inte plats för fler :o Han tacakdr och tog gärna emot så de får övervintra med mina och sen tar han över ett gäng till nästa år :up:
 
Jag är besviken på mina paprikor. De är supersmå, har inte så mkt kött och ser inte i närheten ut som de i affären.

Har någon här tips om någon sort som är bra?
 
Jag är besviken på mina paprikor. De är supersmå, har inte så mkt kött och ser inte i närheten ut som de i affären.

Har någon här tips om någon sort som är bra?
I år har varit ett skitår för många växter. Det har varit för varmt helt enkelt.
Så det är inte säkert att det är sorten utan vädret som gjort dem mindre lyckade?
 
I år har varit ett skitår för många växter. Det har varit för varmt helt enkelt.
Så det är inte säkert att det är sorten utan vädret som gjort dem mindre lyckade?
Jo jag tror att det är sorten tyvärr. De fortsätter ge likadana frukter här inne, både innan sommaren och efter den. Den största har liksom varit kanske 7 cm lång och 4 cm bred.
 
Jo jag tror att det är sorten tyvärr. De fortsätter ge likadana frukter här inne, både innan sommaren och efter den. Den största har liksom varit kanske 7 cm lång och 4 cm bred.

Vad är det för sort? Jag hade en orange liten paprika i år, små men stor avkastning och väldigt goda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp