Jag tänkte sätta en träspalje runt och låta rosor klättra på denSnälla hjälp mig! Finns det något snyggare alternativ till ibc-tank? Vi ska ha en och jag tycker de är så gräsligt fula. Skulle vilja hitta något snyggare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte sätta en träspalje runt och låta rosor klättra på denSnälla hjälp mig! Finns det något snyggare alternativ till ibc-tank? Vi ska ha en och jag tycker de är så gräsligt fula. Skulle vilja hitta något snyggare.
Det har jag ett par st av,men vad dom heter :confused1:Rosa blommor på jordgubbar har jag aldrig sett, finns det?
Bådar gott inför installation här hemma alltså...Installering av Gardenas micro drip system inlett.
Quick and Easy, my ass
1/3 klart, ryggen värker, händerna är skinnflådda och jag är helt slut
Jag har hoppat bevattningsdator i nuläget. Blev dyrt nog ändå så jag prioriterar att slippa stå med vattenslangen. Vrida på och av kranen känns inte så betungande.Bådar gott inför installation här hemma alltså...Jag vill gärna köpa en bevattningstimer men är så nojig över att ha vattnet på hela tiden. Just nu åker kopplingar loss i tid och otid så jag stänger alltid av vattnet direkt efter användning. Om jag inte är glömsk, och det straffar sig i princip alltid och sen har man vattenångest för det har bara sprutat vatten ur slangen och vem vet hur länge....
(Ja jag har bytt till Gardena men slangen är billig och tydligen gillade inte ens Gardenakopplingar att ligga ute hela vintern...)
Det är kanske inte en så stor ansträngning att slå på och av vattnet manuellt vid vattning jämfört med vattenångest.Det finns ju trots allt timer på mobilen.
Ja det hade ju varit lyxigt med dator men som du säger, det är ju snabbt gjort att vrida på kranen.Jag har hoppat bevattningsdator i nuläget. Blev dyrt nog ändå så jag prioriterar att slippa stå med vattenslangen. Vrida på och av kranen känns inte så betungande.
Får bli dator sedan istället![]()
Man kan använda begagnade vintunnor i ek men de rymmer inte lika mycket och kostar mer.Snälla hjälp mig! Finns det något snyggare alternativ till ibc-tank? Vi ska ha en och jag tycker de är så gräsligt fula. Skulle vilja hitta något snyggare.
Kan man inte sätta plank runt den om den ska vara permanent på sin plats?Snälla hjälp mig! Finns det något snyggare alternativ till ibc-tank? Vi ska ha en och jag tycker de är så gräsligt fula. Skulle vilja hitta något snyggare.
Angående regnvatten så går det att leda från en tunna till en annan det gjorde jag förra året just nu är alla tunnor redan tommaKöpte billig droppbevattning med påse på Biltema. Mycket nöjd. Kommer köpa fler.
Tomater, gurkor m m står i krukor i hinkar. Så de har vattenbehållare. Samt gräsklipp ovanpå. Behöver mycket sällan vattna i plastväxthuset, då värmen blir till kondens och håller krukorna fuktiga. (Stänger fortfarande om natten.)
Har bollar med rör som fylls med vatten och sticks ner i jorden. Samt semestervattnare (snöre i plaströr) som tillåter plantan att suga vatten från behållare bredvid.
Täcker så mycket jag kan. Gräsklipp, ogräs, blast från rädisor o rabarber, hö/halm, löv m m. Gör stor skillnad.
Har grenar, pinnar, kvistar och/eller halm/hö i botten på lådorna. Det gör också stor skillnad för fuktigheten.
Samlar regnvatten. Vill få tag på ibc-tankar. Drömmen vore att kunna leda regnvattnet från bostadshuset till ett bevattningssystem, men i dagsläget känns det mycket svårt. Från uthuset vore det mer lättlöst, men jag vill ju ta tillvara på allt regnvatten.
Ser också hur mycket vatten inomhus som vi egentligen borde kunna ta tillvara på. Saknar bara energin att ta de där sista stegen till hållbara och praktiskt fungerande lösningar, som vi verkligen fullföljer.
Har ett soldrivet från Impecta, som jag måste sätta igång snart, har inte masat mig till det. Men tror att det bara hade en tendens till att falla isär, inte till att skinnflå.Installering av Gardenas micro drip system inlett.
Quick and Easy, my ass
1/3 klart, ryggen värker, händerna är skinnflådda och jag är helt slut
Detta är ju ett klicka i system men det blir snarare pressa i för kung och fosterland. Fördelen är väl att det nog inte kommer gå isärHar ett soldrivet från Impecta, som jag måste sätta igång snart, har inte masat mig till det. Men tror att det bara hade en tendens till att falla isär, inte till att skinnflå.