Man var tvungen att plocka på sig det själv, det låg inte i förpackningenJag måste kolla om det följde med ett extra! Tycker dock man inte orkade mycket längre än full batteritid..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man var tvungen att plocka på sig det själv, det låg inte i förpackningenJag måste kolla om det följde med ett extra! Tycker dock man inte orkade mycket längre än full batteritid..![]()
Kan det vara en brudborste Cirsium helenioides?Hjälp mig bestämma en blomma i diket.Påminner om en stor klint, typ kamklint. Tjock hårig stam, ganska stora blad som är sågtandade och sitter motsatt två och två på stjälken. Enligt min mor ska den blomma rött likt en klint eller liknande. Ska se om jag får upp lite bilder.
Jättefina i buketter men vattnet måste bytas varje dag.Kan det vara en brudborste Cirsium helenioides?![]()
@athena_arabians Japp, dit är jag på väg också!Om jag köper mig en egen kan det nog hända att det blir en lite större med sele som man kan ha klinga på också. Jag har en bokskog att hålla efter :P
Ibland vill man bara åka bakåt i tiden, smälla sitt yngre jag i bakhuvudet och väsa "ergonomi är inte bara ett ord"![]()
Lite så :P Det är ju också så att om man lever ensam och har ett hus får man lösa problemenDet är inte alltid möjligt att kombinera med ergonomi. Och när jag var yngre och hade häst var det heller inte så högprioriterat
Jag tror jag behöver träna lite. Men jag prioriterar trädgårdsarbete
![]()
Njä, verkar falla på den sågtandade bladkanten... Hittade dock en tistel i ett annat dike som kanske är brudborste.Kan det vara en brudborste Cirsium helenioides?![]()
Sönerna här skulle bära vatten i vintras. Dom kom släpande på en hink var, det skvimpade ut rätt så ordentligt.Jag hade mina hästar i ett stall utan vatten, dvs fick bära för hand, från det jag var 11 och började mjölka kor när jag var 16... då är man inte smart och vet hur man ska använda kroppen plus inget man gör gör ont mer än ev träningsvärk
Jag borde också träna (min naprapat skulle bli väldigt nöjd) men kör på trädgårdsarbete och ved-dito enbart![]()
Sönerna här skulle bära vatten i vintras. Dom kom släpande på en hink var, det skvimpade ut rätt så ordentligt.
Jag sa då -Ta två hinkar så är det lättare att bära...
Sönerna brölade- Men det blir så tungt!!!
Klok mor svarade - Inte om ni tar halva hinken full, samma mängd vatten men inget skvimp och bättre för ryggen.
Honungsros där man har plats. Underbar.Är det någon här som har roliga tips på rosor? Både sorter och hur man kan plantera så att det blir fint. Behöver massor med inspiration. Har stor plats för en ordentlig rosenträdgård med känner mig låst i tanken så att det inte bara blir raka led eller att de råkar hamna lite hipp som happ.
p,s Gärna bilder både på era favoritsorter och era rosenplanteringar.
Och jag är smart o skarvar slangen till oanade längder
Jag brukade köra med två 20-30-litersdunkar![]()