Trådlöst internet som inte fungerar?

Undret

Trådstartare
Lite snabbt.

Har bredband hemma i huset men har precis köpt ett trådlöst internet eftersom jag ska flytta hemifrån snart. Startade upp det idag men det är sååååå långsamt.

Jag vet inte exakt vad vi har här hemma (det är inte överdriver snabbt men fungerar). När jag kollade på hastigheten som uppkopplad så står det 54,0 Mbit/s.

När jag koppade in mitt mobila (BBB, 6 Mbit) så kan det ansluta och datorn säger att det inte finns några problem vid felsök. Har datorn vid ett öppet fönster och dosan ligger på fönsterbrädet. Men det är hopplöst långsamt! En hemsida tar 5-10 min att öppna och när jag kollar på hastighet under egenskaper så står det 56,3 kbit/s.

Vad ska jag göra? Jag kan ingenting om datorer när de inte gör som jag vill :crazy:
 
Sv: Trådlöst internet som inte fungerar?

Har grejjat med annat en stund på mitt fasta internet och när jag sedan testade att lägga dosan på armstödet till soffan istället så började den lysa blått istället för grönt och påstår sig nu ha en hastighet på 7,2 Mbit. Det är ju mer än jag betalar för så är det ens möjligt?
 
Sv: Trådlöst internet som inte fungerar?

Det mobila bredband du har har faktiskt en teoretiskt hastighet upp till 7,2 Mbit, så det är möjligt.

Nu vet jag inte vilket modem du har, men jag skulle tro att när det blinkar grönt så är du inte ansluten via HSDPA/Turbo-3G (dvs det snabbaste nätet) utan via GPRS, därav den väldigt låga hastigheten när modemet blinkar grönt.

I inställningarna i klienten du använder för att ansluta ska du kunna välja att bara ansluta via HSDPA och jag skulle rekommendera att du gör det.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Fideli
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För ett tag sen damp det ner ett brev i brevlådan om att det var utbyggnad av fiber på gång i vårt område, och att vi nu hade möjlighet...
Svar
0
· Visningar
370
IT & mobiler Okej, nu får jag snart psykbryt på det här! Hoppas att det finns någon datorkunnig person där ute.. För några veckor sedan började...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: lillkillen
·
T
IT & mobiler Har ett problem med min dator till det trådlösa nätverket hemma. Alla andra datorer fungerar mot internet utan problem. Det är bara...
Svar
0
· Visningar
1 186
Senast: Thisiswhy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp