Sallybally
Trådstartare
Är inte speciellt intresserad av elektronik och är därför hyfsat okunnig vad gäller detta området. Nu lyckas jag inte klura ut det som min rubrik anger och jag lyckas bara inte förstå vad jag behöver, exakt hur det fungerar och vad som är bra grejer
Hilfe?
Har alltså en LCD-TV (LG) som är runt 4-5 år gammal med en inbyggd digital-box och en CA-modul+kanalkort från Boxer i vardagsrummet. Nu ska vi sätta in en TV i sovrummet och vill gärna ha trådlös anslutning till den TV:n för att slippa dra sladdar och hålla på att flytta kanalkortet. Mellan rummen sitter en "normal" innervägg. Vad behöver vi för typ av utrustning och vilket märke är bra? Vi tänker väl oss en prisklass på max 2000 kr, men det gör ju inte ont om det är billigare så länge kvaliten är bra (dvs att det inte blir några större störningar i signalen)
Har förstått att det ska vara någon infraröd sändare/mottagare till fjärrkontrollen men vilken fjärrkontroll använder man? Den som är till TV:n i vardagsrummet eller den nya i sovrummet? Är det några specifika krav på Tv-apparaterna som man måste tänka på?
Många frågor men som sagt supertacksam för hjälp!
Hilfe?
Har alltså en LCD-TV (LG) som är runt 4-5 år gammal med en inbyggd digital-box och en CA-modul+kanalkort från Boxer i vardagsrummet. Nu ska vi sätta in en TV i sovrummet och vill gärna ha trådlös anslutning till den TV:n för att slippa dra sladdar och hålla på att flytta kanalkortet. Mellan rummen sitter en "normal" innervägg. Vad behöver vi för typ av utrustning och vilket märke är bra? Vi tänker väl oss en prisklass på max 2000 kr, men det gör ju inte ont om det är billigare så länge kvaliten är bra (dvs att det inte blir några större störningar i signalen)
Många frågor men som sagt supertacksam för hjälp!