Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser ut som ett slagfält :meh: det är på stenarna jag kämpat med idag, att gräva bort rötter och jord... Klumpen i förra inlägget är den klump ormbunken sitter fast i.
IMG_20180527_202040.jpg
 
De påminner om ängsklocka.
Ja du verkar ha rätt! Tack! :)

Kl
Frågan är, kan jag chansa och flytta på den? Jag har ju en rätt brant slänt som jag helst vill slippa klippa och hade tänkt plantera ner lite olika blommor i (bland annat lavendel som var med i krukan jag fick av mormor i inflyttningspresent) för att göra en "vild rabatt"...
 
Ja du verkar ha rätt! Tack! :)

Kl
Frågan är, kan jag chansa och flytta på den? Jag har ju en rätt brant slänt som jag helst vill slippa klippa och hade tänkt plantera ner lite olika blommor i (bland annat lavendel som var med i krukan jag fick av mormor i inflyttningspresent) för att göra en "vild rabatt"...
Chansa kan man alltid göra. Om det lyckas är en annan femma. Har man tur så.
 
När jag klippte gräset idag insåg jag att jag kommer drunkna i gulröda plommon,det ser ut som ett vindruveträd :eek: så såg det ut förr förra året och då gick flera grenar av + att jag hade ett h-vete med att försöka skänka bort plommon ,till slut gav jag upp o dom fick bli fågelmat o gräsmatte gödsel.
 
Grymt avundsjuk, jag kämpar med att få plommom.
Köpte ett Czar. Det blommade rikt planteringsåret men blev inga plommon. Lite färre blommor förra året men inga plommon. I år är det väldigt grönt men inte en enda blomma!

Ska nog köpa ett träd till...
Du är mer än välkommen när dom är klara.
 
Kastar man en snabb blick så ser det nästan ut som oliver!

Glömde skriva: Tyvärr blir det inget LC-prov i Mariestad i år, annars hade jag kunnat komma förbi och befriat dig från en massa plommon!
Va!?! Plommon i Mariestad som behöver nytt hem?
Finns en stor korg här uppe vid kanalen. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp