Bukefalos 28 år!

Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stanwell Perpetual är fin! Den har jag också sneglat på ibland. Men just nu är jag också lite sugen på Maiden's Blush.

Och så är jag glad att min Rose de Recht verkar ha hittat "hem" och är så fin och härligt stark där den är planterad nu. Hoppas på samma utveckling med stackars Madame Boll, som nu mest är ett förskrämt spröt och fick räddas från en alltför trist och undangömd plats i fjol.
 
Stanwell Perpetual är fin! Den har jag också sneglat på ibland. Men just nu är jag också lite sugen på Maiden's Blush.

Och så är jag glad att min Rose de Recht verkar ha hittat "hem" och är så fin och härligt stark där den är planterad nu. Hoppas på samma utveckling med stackars Madame Boll, som nu mest är ett förskrämt spröt och fick räddas från en alltför trist och undangömd plats i fjol.

Jag rättar mig, Rose de Rescht har börjat blomma :nailbiting: Helt galet, den ska verkligen inte var så tidig här!
 
Finlands vita har börjat blomma O_oO_o ALLDELES för tidigt, normalt är kring midsommar :nailbiting:
Min är också på G O_o
På min lilla äng blommar MIDSOMMARBLOMSTER :angel: Snacka om en månad för tidiga... (dom brukar faktiskt blomma till midsommar här i mellansverige)
För 4 v sedan var det klass 3-varning för höga vattenflöden, nu säger kommunen åt alla att vara rädda om vattnet för det håller på att sina :crazy:
 
Ja, jag har ju legat galet efter med sådder i köksträdgården - men som det är nu så känns det faktiskt tveksamt hur mycket krut jag ska lägga på en sen så- och sättraid - dels kommer fibergrävarna inom ett par veckor med viss ovisshet hur mycket jag kan styra bort dem från mina lådor.

Men framför allt, hur mycket kommer man att orka och få lov och ens kunna vattna alla odlingar, utöver den nödvändiga vattenåtgången till djuren? Bara alla mina växthusbyttor lär förbruka en hel del varje dag. :nailbiting:

I alla fall glad att ha nära till havet så behöver jag ingen pool som jag inte får fylla eller kan nyttja, utan kan njuta av mina dagliga kvällsbad där.
 
Skördade (läs: gallrade) mina första små spröda rädisor idag. Gör ALLTID misstaget att sätta alldeles för mycket fröer på för liten yta och tänka att "äh, allt gror inte och jag gallrar" för att sedan inse att även om jag faktiskt gallrar så är det ett hiskeligt slös på fröer för det gror alltid mycket mer än jag tänkt.

33228981_2058964814369853_8943172695495802880_n(1).jpg
 
Var på intressant seminarium idag. Så jag passade på att rusa igenom Blomsterlandet efteråt.

Fann ett par synnerligen ynkliga och halvdöda gurkplantor. Det var inte många kvar och de som fanns var i uselt skick. Men med lite TLC så tar de sig nog.

Tjejen i kassan ville ha fullpris för dem... Nåväl.
Jag är ingen flitig besökare i den butiken och blev definiivt inte mer positivt inställd.

Placerat dem i tunneln så får vi se om de tar sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp