Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först tänkte jag terrassera med torvblock, men så stod jag på Byggmax och såg betongblocken och tänkte ”Hur svårt kan det vara?”.

Inte särskilt svårt visade det sig (även om det inte är färdigt än).
 

Bifogade filer

  • 0FC8D20E-FA3F-43CE-BD35-A68B6534A732.jpeg
    0FC8D20E-FA3F-43CE-BD35-A68B6534A732.jpeg
    483,3 KB · Visningar: 35
Grävt ner ett sviskonträd och en persika. Vad ska jag ha sviskon till?
sviskonmarmelad :heart. Jag har inte mindre än tre plommonträd varav inget ger frukt 😫. De som är här hemma har någon tröttsam ohyra som tar sig in i karten så de ramlar av allihop. Det ute i stugan är ett komet som aldrig blommat ens (5 år sedan plantering). Dumma plommon!
 
sviskonmarmelad :heart. Jag har inte mindre än tre plommonträd varav inget ger frukt 😫. De som är här hemma har någon tröttsam ohyra som tar sig in i karten så de ramlar av allihop. Det ute i stugan är ett komet som aldrig blommat ens (5 år sedan plantering). Dumma plommon!

Jag valde sviskonet eftersom getingar brukar föredra vanliga plommon. Och de ”vanliga” blå ger ju alldeles för mycket frukt, och de gula för lite.
 
Alltså, jag har roat mig med att tömma förra årets tagetesblommor på frön. Det är precis hur mycket frön som helst! 😱 Visst borde det vara normalt fungerande frön, när blommorna varit välbesökta av pollinerare hela sommaren?
Och nästa fråga - är det med blommor som med grönsaker, att de frön som säljs är nån form av hybrider, så att deras blommor inte nödvändigtvis blir likadana? Eller borde det bli samma variant av tagetes från mina frön som från de jag köpte förra våren?
 
Lyckliga du som hittar frön.
Jag har varit både på GG och på handelsträdgården, samt kikat i ICAs och andras fröställen. Ingenstans har de bifftomater. Behöver komplettera eftersom mina musätna inte verkar må nåt vidare. :meh:
Skulle det funka med Marmande? Nästan alla jag sådde har grott och vi har redan 10+ tomatsorter. :cautious: Dvs resten av påsen bör jag inte så...
 
sviskonmarmelad :heart. Jag har inte mindre än tre plommonträd varav inget ger frukt 😫. De som är här hemma har någon tröttsam ohyra som tar sig in i karten så de ramlar av allihop. Det ute i stugan är ett komet som aldrig blommat ens (5 år sedan plantering). Dumma plommon!

Kanske dags att byta ut något av dem?
 
Men det känns fel att ta ned stora fina träd som dessutom blommar vackert på våren. Nä, möjligen får jag göra någon insats och lägga duk under och samla upp alla kart som det står att man ska göra och sedan hoppas på att det blir bättre nästa år.

Jag håller med:) plantera ett till?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 753
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp