Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 4

Svårt att avgöra om det här är en renoverings eller trädgårdspost.

Men helt klart en "tro inte att murgröna är en gullig liten marktäckare" post för det är den inte.

Vi tog ner överskåpen i vårt blivande "boot room" ikväll och se där. Bakom den gamla köksfläkten har murgrönan letat sig in via fläktkanalen 🤢🤮

Mer info om renon i renoveringstråden 🤪
PSX_20221128_203851.jpg
 
Måste ta lite bilder sen tror jag. Har ju tidigare visat monstret till Maidens Blush ros som stod hos mina föräldrar. När huset skulle målas i somras togs den ner till backen. Det är gott om ny skott på den redan... :D den här gången hoppas jag kunna tämja monstret från start, håll en tumme för det :angel:
 
Det är iofs inte så många narcisser kvar, utan mest annat, bland annat en massa tjusiga tulpaner som ska stå i krukor. Men jag undrar fortfarande hur jag tänkte 😂
 
Andre advent och det går fortfarande att få ihop en liten bordsbukett från trädgården (New Dawn, Ghislaine de Feligonde, Crown Princess Margareta samt knoppar från Lichtkönigin Lucia, Crocus Rose och Alberic Barbier + låg lagerhägg som blad)

1520F5AB-F398-49D9-A1B8-E786144A5683.jpeg
 
När jag planterar mina lökar,, har ingen benmjöl här,.. så funderar på, ska jag slänga med lite kogödsel lr ska jag bara ha jorden som redan är i rabatten?
 
Tradgardsfolk - ar det nagon av er som anvander er av en tradgardskalender, och har ni isafall nagon ni kan rekommendera?
Funderar pa att kopa en till kara mamma, men tycker det ar svart att valja vilken bland de som finns da informationen ar sa knapphandig..
 
Tradgardsfolk - ar det nagon av er som anvander er av en tradgardskalender, och har ni isafall nagon ni kan rekommendera?
Funderar pa att kopa en till kara mamma, men tycker det ar svart att valja vilken bland de som finns da informationen ar sa knapphandig..
Jag tror mamma använder Sara Bäckmo/skillnaden trädgård.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 653
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 645
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 040
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 098
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp