Trädgårds-och tomttips behövs!

kryckan

Trådstartare
Jag vill göra min tomt snyggare och mysigare! Men jag har två problem: en väldigt begränsad budget och att jag bara hyr huset.

Nu består den av en liten grusplan/parkering på framsidan, en upphöjd gräsmatta med staket/gles häck runt om. En ganska brant slänt där det mest växer sly och finns en smal gång som jag använder för att gå från parkeringsplatsen upp till farstutrappan som är på husets kortsida. Framför farstutrappan är det en till liten grusplan och en väldigt ovårdad gräsplätt bredvid, på baksidan.

Jag har utemöbler på den lilla grusplanen vid farstutrappan men skulle gärna vilja ha någon slags trädäck eller altan där gräsmattan är och ha möblerna där. Någon som har koll på hur man bygger en själv och hur mycket det skulle kosta? eller kan man lägga lecablock eller något och bygga ett trädäck på dem?
Har också funderat på att lägga stenplattor men då måste man ju gräva ut, lägga markduk o s v

Om jag skulle röja bort slyn i slänten, kan man plantera några lättskötta växter där istället? Det är ganska mycket sten där också så behövs det ny jord då också?

Någon som har lite bra ideer och inspiration?
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 096
Trädgård & Växter *host harkel* Gjorde ett album med bilder på våran tomt, vi har bott här sedan 15 maj. Säljarna av huset har planterat buskar, träd...
Svar
17
· Visningar
1 911
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp