Träna bort köldkänslighet?

confetti

Trådstartare
Går det?

Har ju en liten dvärgpinscher som jag tävlar lydnad med som är väldigt väderkänslig.

Är det blött på marken lägger han sig knappt. Eller, han lägger sig med kroppen men styltar upp sig typ två cm på benen :D
Dvärgpinschern är ju känd för att sky vatten men såhär illa kan vi inte ha det.

Samma sak om det är kyligt ute, vet inte exakta grader.
Har inga planer på att tävla honom om det spöregnar eller när det är snö, för även om han ligger kommer han knappast att tycka att det är roligt, men det känns så jobbigt att vara så väderberoende vår/sommar/höst.

Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt, vill inte att han ska tycka att det är ännu mer obehagligt än han redan gör.

Kom med massa tips!
 
Sv: Träna bort köldkänslighet?

Jag har ingen DP men en hund med extremt lite päls på magen, han ligger inte heller gärna. Om vi prompt måste träna när det är blött så får han ligga på filt alternativt har han sitt Hurttatäcke som skyddar bröstet och lite av magen.

Jag hade kontaktat Kakis, hon har tränat lydnad med sin DP. :idea:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 320
Senast: nejlica
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 185
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 558
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp