Bukefalos 28 år!

Träna lydnad

Penny_Lane

Trådstartare
Kan man gå på brukshundsklubb med en blandras?
Skulle gärna vilja träna min hund i mera lydnad. Han kommr på inkallning och drar inte fasligt i kopplet men det skulle vara skoj o se om han har fallenhet för något.
Jakt kanske (typ spårning eller så) har inte tänkt tävla utan mer bara träna för o ha kul..
 
Sv: Träna lydnad

När jag har gått kurser på lokal BK så har det funnits blandisar i kurserna.
Det har varit olika lydnads kurser jag gått.
 
Sv: Träna lydnad

sbk:s allmänlydnadskurser och valpkurser SKA vara öppna för alla hundägare oavsett ras eller (o)ras!

javan
 
Sv: Träna lydnad

eftersom du får tävla i lydnad och agility med blandraser brukar du kunna gå kurs i dessa grenar. när det gäller bruks däremot får du inte tävla och på min klubb får blandraserna inte gå sådana kurser eller ens vara med och träna.
 
Sv: Träna lydnad

Däremot kan man kanske komma med på någon viltspårkurs!
 
Sv: Träna lydnad

Ja det gör de kanske... Jag kan komma ned och håll kurs ;) Jag har kvar allt material som jag har gjort själv också. Fast jag gissar att ni har ruggigt dåligt med marktillgång också? Eller?
 
Sv: Träna lydnad

jo, ser man en klunga med träd så är det antingen en park eller ett naturreservat... men i norra skåne går det bra.
 
Sv: Träna lydnad

Penny_Lane skrev:
Kan man gå på brukshundsklubb med en blandras?
Skulle gärna vilja träna min hund i mera lydnad. Han kommr på inkallning och drar inte fasligt i kopplet men det skulle vara skoj o se om han har fallenhet för något.
Jakt kanske (typ spårning eller så) har inte tänkt tävla utan mer bara träna för o ha kul..

Jo det kan man. Jag har en schäfer/golden som jag o min sambo går på en brukshundklubb här i halmstad o det finns andra blandraser med. denna kursen heter allmänlydnad. men sen finns det en fortsätts kurs som man oxå får gå som heter aktivitets kurs där man får lära sig spårning o agility.. sen så kan man få bara enbart agility eller spårning.. ;)
Hoppas du förstod något av mitt svammel:crazy: ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Funderar fortfarande på vilken hundras/typ jag önskar som min nästa hund, och nu blev jag tipsad om Tibetansk terrier. Finns det någon...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: kamomillo
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 190
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 816
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp