träna och tävla

Sv: träna och tävla

Det allra svåraste har absolut varit framförgåendet, tycker inte riktigt vi fått till det än. Även apporteringen är en akilleshäl för oss, men däremot har vittringen och hoppapport gått ofantligt bra, trots detta. Har en ras som inte tycker om att ha saker i munnen.

Det som varit lättast har varit budföringen, den funkade liksom från början. Vi började träna lite smått när han var lite över 2 sen tävlade vi när han var 2,5 år och jag är en riktig nybörjare
 
Sv: träna och tävla

För oss är apporten ett moment from hell!
Klass 1+2 kan man traggla sig igenom utan att ha bra apportering, men sen högre i klasserna kommer man ingen vart.. bara i klass 3 har man ju 3 olika apporteringar...
 
Sv: träna och tävla

Jamendåså! När var hur? ;)
Vart på ön bor du? Vad har du för hund? KÄNNER jag dig??:rofl:

Bor du också här?:D Vad har du för hund?
Vi bor i Visby, har en rottis grabb:) Vi flyttade tillbaka för ett litet tag sedan, har bott på fastlandet i ett par år.
 
Sv: träna och tävla

Någon som vet hur man lägger in klipp? Har filmat idag när vi tränade klossen.
 
Sv: träna och tävla

kl

För schäfern har de svåraste momenten hittils varit fritt följ, apporteringen och rutan. Det fria följet för att det alltid går att slipa till, apporteringen för att jag tycker att det är svårt att få snyggt och prydligt med en bröthund och rutan för att..ja..hon verkar ha väldigt svårt att förstå momentet helt enkelt. Vi jobbar fortfarande på det och jag längtar till den dagen enkronan trillar ner i hennes lilla huvud. :angel:

Med terriern så finns det ett moment som tagit hundra år att lära honom. Läggande under gång (!).Av alla hundar jag har tränat har detta´varit en baggis, men av någon anledning har detta varit helt in och utvänt för honom. Intressant, matte fick tänka så att hela hjärnan brann. ;)
 
Sv: träna och tävla

Jajjamen!
Har vit herdehund, två stycken, tävlar dock bara med en.
Vilka är det du tränar med?