träna och tävla

Sv: träna och tävla

Det allra svåraste har absolut varit framförgåendet, tycker inte riktigt vi fått till det än. Även apporteringen är en akilleshäl för oss, men däremot har vittringen och hoppapport gått ofantligt bra, trots detta. Har en ras som inte tycker om att ha saker i munnen.

Det som varit lättast har varit budföringen, den funkade liksom från början. Vi började träna lite smått när han var lite över 2 sen tävlade vi när han var 2,5 år och jag är en riktig nybörjare
 
Sv: träna och tävla

För oss är apporten ett moment from hell!
Klass 1+2 kan man traggla sig igenom utan att ha bra apportering, men sen högre i klasserna kommer man ingen vart.. bara i klass 3 har man ju 3 olika apporteringar...
 
Sv: träna och tävla

Jamendåså! När var hur? ;)
Vart på ön bor du? Vad har du för hund? KÄNNER jag dig??:rofl:

Bor du också här?:D Vad har du för hund?
Vi bor i Visby, har en rottis grabb:) Vi flyttade tillbaka för ett litet tag sedan, har bott på fastlandet i ett par år.
 
Sv: träna och tävla

Någon som vet hur man lägger in klipp? Har filmat idag när vi tränade klossen.
 
Sv: träna och tävla

kl

För schäfern har de svåraste momenten hittils varit fritt följ, apporteringen och rutan. Det fria följet för att det alltid går att slipa till, apporteringen för att jag tycker att det är svårt att få snyggt och prydligt med en bröthund och rutan för att..ja..hon verkar ha väldigt svårt att förstå momentet helt enkelt. Vi jobbar fortfarande på det och jag längtar till den dagen enkronan trillar ner i hennes lilla huvud. :angel:

Med terriern så finns det ett moment som tagit hundra år att lära honom. Läggande under gång (!).Av alla hundar jag har tränat har detta´varit en baggis, men av någon anledning har detta varit helt in och utvänt för honom. Intressant, matte fick tänka så att hela hjärnan brann. ;)
 
Sv: träna och tävla

Jajjamen!
Har vit herdehund, två stycken, tävlar dock bara med en.
Vilka är det du tränar med?
Jag är alltid på för lite hundträning :D
 
Sv: träna och tävla

Kl

Vi har mest tränat moment från ettan än eftersom vi inte debuterar förrän i mars. Linförighet/fritt följ är klart svårast! Han halkar efter om han tycker jag blir tråkig och det är ett problem. De andra momenten har han lärt sig väldigt fort. Apporteringen trodde jag skulle bli ett problem eftersom han tyckte apportbocken var äcklig att ha i munnen, men vid andra träningstillfället kunde han plötsligt utföra momentet perfekt. Tror han smygtränade när jag låg och sov ;)

Annars är väl det största problemet mina tävlingsnerver. Blir nervös bara jag tänker på tävling.
 
Sv: träna och tävla

Jajjamen!
Har vit herdehund, två stycken, tävlar dock bara med en.
Vilka är det du tränar med?
Jag är alltid på för lite hundträning :D

Vad kul!:D Jag brukar träna med dem andra som har råttor och sen tränar jag när det är öppet hus, blir ungefär en gång i veckan nu. Ska du träna i morgon på P18? Vi behöver träna betydligt mer så jag är oxå på för hundträning!
 
Sv: träna och tävla

Framåtsändande och skall, om man ser till svårigheten att få högsta betyg. Fritt följ är viktigast och kräver mest nötning.

Ca 2 år, från valp. Första start med nuvarande hund var appellen.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 368
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 958
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp