Bukefalos 28 år!

Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Nej det har du rätt i , men om vi "vänder" lite på det i stället , bra eller dåligt "rykte" om den "tränarn" då ?
Öppnar aldrig min plånbok för en "tränare" med dåligt "rykte" bara för den med gott "rykte".
 
Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Jag öppnar inte plånboken för rykten. Det är mitt ansvar som hästägare och kund att se till att tränaren/tjänsten jag köper är vad jag tror.
 
Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Hur gör du det om du är ny i branchen och ingenting vet om westernridning??
 
Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Eftersom det är jag som är kunden, så spelar det ju ingen roll för mig.
Men om nån ny frågar mig om hjälp eller tips, så säger jag som till andra.
Använd det egna huvudet, de egna ögonen och den egna magkänslan.
 
Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Men om du menar om tränaren är ny, så gäller samma sak där.

Jag har samma synsätt på tränare, oavsett längd på tiden som tränare, oavsett gren/stil/filosofi/synsätt och oavsett typ av hästar/träning.
 
Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

DEt är en skitviktig fråga. Det är inte lätt att hitta en bra tränare ohc är man själv inte så duktig är det inte lätt att veta vilka krav man ska ställa. Hur många av våra svenska tränare har själv tränat fram en riktigt bra tävlingshäst undrar jag !?!

Jag kan inte komma på speciellt många. De flesta har köpt färdiga hästar. KOlla på tex reininglandslaget, hur många har självtränade hästar där?

Och för att man är en bra tävlingsryttare betyder det inte att man är bra på att lära ut. Skulle jag leta efter tränare skulle jag leta efter någon som tränat fram åtminstone en häst själv. Jag vill gärna tävla, så jag vill gärna ha en tävlingsryttare som Kan hjälpa mig med det om det behövs. OCh så helst så ska personen också kunna förmedla vad den kan. inte lätt att hitta.
Jackpot
 
Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Det finns en orsak till varför så många westernryttare tränar för utlänska tränare.
 
Sv: Tränare och ridlärare - behöver de ha gått en utbildning?

Dit har vi kommit nu och man lär sig en himla massa Engelska på köpet , phu...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 248
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 223
Senast: Dimmoln
·
Ridning Jag vill gärna ha era åsikter/erfarenheter kring detta. Det är så att jag har ridit i 14 år typ, sen gjorde jag ett uppehåll på flera år...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp