Träning för ryttare?

ponny_girl

Trådstartare
Hejsan! Har en liten fundering ifall det är någon som har lite mer koll en jag på vilka muskler som tränas vid ridning och vilka som man behöver träna för att få en jämn stark kropp? Sen tillhör jag gruppen av människor som är extremt stela och inte når sina tår eller ens är i närheten...:o är det någon som har några bra stretching tips? Tänkte också kolla hur ofta ni tränar, vad och hur ofta ni rider? Tänkte försköka komma igång lite nu i sommar och vill gärna hitta ett träningsupplägg som fungerar :angel: alla andra tips om träning är tas tacksamt emot oxå:)
 
Sv: Träning för ryttare?

1) Träna bålstabilitet!
2) Skaffa Birthe Vogelius bok med en titel som börjar med Spänst och harmoni....
Där finns utmärkta, mycket konkreta tips på vad man ska stretcha som ryttare, samt hurman ska göra för att hitta dessa muskler.
3) Allman kondistions- och styrketräning.
 
Sv: Träning för ryttare?

Tränade ett tag med Cattle ball, och fick en aha upplevelse om hur snedmusklad jag faktisk var :o Kom sig fort dock, och om det var pga detta eller tillfälldigt vet jag ej, men hade kanonfina pass med min (super)känsliga häst :D
Tyvärr blev jag lite slö några dagar så det försvann, men ska nog damma av den igen nu tror jag.. Hade ett program som tog ca 15 min dagligen - det har man ju tid med ;)
 
Sv: Träning för ryttare?

1) Träna bålstabilitet!
2) Skaffa Birthe Vogelius bok med en titel som börjar med Spänst och harmoni....
Där finns utmärkta, mycket konkreta tips på vad man ska stretcha som ryttare, samt hurman ska göra för att hitta dessa muskler.
3) Allman kondistions- och styrketräning.

:bow: Du tog orden ur min mun. Och boken är fantastiskt bra!!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: Ridinglady
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 826
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 279
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 408
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp