Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Jag och maken bestämde att vi rallar grus till nya lösdriften ikväll istället för att löpträna :) Känns ändå som ett bra beslut. Ett steg närmare att kunna öppna den till hästarna och samtidigt få lite träning/vardagsmotion :up: Men jag ska gå promenad med vovven i alla fall.
 
Jag är fortsatt förkyld men börjar se ljuset jag också! Det blir träning till helgen hoppas jag.

Sedan är jag ju inne på dag fem av mitt lilla experiment med maten och måste faktiskt säga att jag är positivt överraskad! Det är absolut ingenting jag kommer att vilja leva efter i längre än en månad lite då och då, av många anledningar, men det är ändå väldigt skönt att knappt vara hungrig alls och att vara lite mer stabil i min energi. Den enda gången jag är riktigt vrålhungrig är när jag vaknar på morgonen; när jag äter normalt brukar det vara både till lunch och middag också. Dock var det ju kanske lite väl mycket av en utmaning att ta sig igenom en förkylning när man dessutom inte fick stoppa i sig glass och annan tröstmat, men det gick det också! Jäklar vad min viljestyrka/envishet har satts på prov de senaste dagarna! :D
 
Jag har varit deppig i veckan, beslutade mig i måndags för att avanmäla mig från boxmästerskapet då min höft inte blir bättre och alla typer av knäböj med minsta vikt gör ont. Ska försöka få tag på sjukgymnast idag och boka en tid för att kolla upp det. Har ju hängt i i typ en månad nu utan att det blir bättre. @zassoo du frågade längre bak vad det var för något; och det vet jag inte. Men framsida vänster höft, typ höftböjaren/utåtroteraren gör ont om jag kommer ner mot 90 grader i böjning i. Det gör även ont om jag står upp och lyfter upp benet med böjt knä och sen roterar lite utåt. Bah, tjatigt!!

Som tur är kör vi bänkpress på styrkelyftet just nu och det funkar ju fint :up: Kommer nog kunna få till ett hyfsat PB när vi maxar om några veckor!

Ska sticka iväg och träna en sväng innan jobbet strax med och ska försöka träna ben utan knäböj tänkte jag :p Någon som har några tips förutom utfall och step-ups? Har inga maskiner att tillgå utan skivstänger, kettlebells etc.

Tråkigt med höften! Hoppas du kan få hjälp av sjukgymnasten!
 
Möte med PT och viktprogrammet i går. Uppstartsmötet blir på tisdag (måste se om jag kan boka om mina ridlektioner då träningen ska vara tisdagar, torsdagar och söndagar) Körde lite lätt cirkelträning och en stund på löpbandet efter det.
Men sen blir det 12 veckor med minst tre träningspass i veckan samt även mental träning.
Vikten hade gått ner lite till idag, så nu är jag nere igen där jag var innan jag f-ade upp en aning kostmässigt :cool:. Viktdiagrammet ser ut som berg&dalbanan på Gröna Lund men det går iallafall neråt.
 
Jag har ridit ponny idag.. :p Kan inte minnas sist jag gjorde det, och liiite skillnad mot pålle som är 180cm i mkh! :D Och själv är jag 177cm lång.. Annorlunda minst sagt! Haha!

Och ikväll är det match!! :love:
Woop woop!
 
Morgonpromenad i morse :) Sen har jag suttit i möte på jobbet hela dagen så ingen motion på lunchen idag.

Ska prova det lokala gymmet sen efter vi ätit middag. Vi tar med oss barnen och kollar läget lite så vi får väl se vad mycket träning det blir. Börjar känna mig förkyld också så jag får ta det lugnt och se vart det bär :)
 
Jag lyckades jättebra med "chip och öl"-planen för gårdagen, så pass bra att ett pass funktionell träning 11.30 idag inte var att tänka på :cautious: I morgon går Bodyvive direkt efter Yinyogan på landet, kanske är ett bra tillfälle att prova på!
 
Då har vi provat gymmet :) Riktigt roligt att köra tungt (har ju inte riktigt den möjligheten hemma) och jag tog det inte lika lugnt som jag tänkt :angel: Provade bänkpress och marklyft på max så nu har jag lite referenser på vad jag ska jobba utifrån. Jag kommer inte kunna åka dit och träna tre dagar i veckan men kanske en. Så då kan jag köra riktigt tungt den dagen och fortsätta som jag gör hemma de andra dagarna :)
 
Baam! Vinst med 6-2 ikväll!! :D
Första 10min var inget bra från vår sida, men sen jäklar vaknade vi! Bra spel och samma "0-0 tänk" som i förra matchen och bra krigat ända till slutsignal!
Härligt mör i kroppen och ett mindre härligt ömt knä.. hade gärna åkt hem och sovit, men jobbar till 06.. :p
 
@WS6 Grattis! :D


Själv är jag fortfarande förkyld… Då schemat inte tillåter fasta just nu så blir det att knapra piller och dricka hostmedicin för att vara något sånär människa under dagarna. Hoppas det går över snart så jag kan komma igång med träningen ordentlig igen.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Gårdagens planerade träning uteblev pga jättetrött och tog sovmorgon :p Sen på kvällen AW med några kollegor, biljard är väl i alla fall en sport :angel::D

Idag blir det riktigt lugnt, har huvudvärk (ej bakis, körde bil igår ;)) och vill bara chilla. Soffhäng och skogspromenader typ. Om andan faller på och huvudvärken lättar kanske jag drar några marklyft.
 
Slöa tre dagar pga omständigheter men nu jäklar ska det tränas i helgen!!:banana: ben ikväll och rygg im! Och en promenad ska nog klämmas in.
 
Jag visste fan inte vad jag hette när klockan ringde i morse så jag bestämde mig för att somna om och hoppa över yinen. Imorn är det poweryoga 8.30 på landet, det innebär promenad hemifrån senast 7.40 för min del. Måste nog skaffa en cykel om det ska vara hållbart i längden att träna där ute.
 
Själv är jag fortfarande förkyld… Då schemat inte tillåter fasta just nu så blir det att knapra piller och dricka hostmedicin för att vara något sånär människa under dagarna. Hoppas det går över snart så jag kan komma igång med träningen ordentlig igen.
Jag är med dig i sjuk-klubben :down: Krya på oss!

Vad är det för fasta du kör med förresten, och hur kommer det sig? :)

Gårdagens planerade träning uteblev pga jättetrött och tog sovmorgon :p Sen på kvällen AW med några kollegor, biljard är väl i alla fall en sport :angel::D

Idag blir det riktigt lugnt, har huvudvärk (ej bakis, körde bil igår ;)) och vill bara chilla. Soffhäng och skogspromenader typ. Om andan faller på och huvudvärken lättar kanske jag drar några marklyft.
Du och jag har samma plan med dagen ser jag, fast byt ut "skogspromenad" mot "parkpromenad". Man tager vad man haver... :p

Jag visste fan inte vad jag hette när klockan ringde i morse så jag bestämde mig för att somna om och hoppa över yinen. Imorn är det poweryoga 8.30 på landet, det innebär promenad hemifrån senast 7.40 för min del. Måste nog skaffa en cykel om det ska vara hållbart i längden att träna där ute.
Låter som rätt prioritering! Men nu måste jag fråga - vad innebär yoga på landet? Är någon speciell studio som ligger ute på landet, eller?



Jag är visst lilla fröken frågvis i dag märker jag :angel:
 
Senast ändrad:
Jag hade ju någon ambition om att åka ut och rida idag, men förkylningen visade sig visst vara en halsfluss och jag känner mig jäkligt ynklig faktiskt. Hade så ont i halsen att jag satt och stortjöt klockan halv tre på natten i förrgår, moget :angel:

Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli frisk, men det kommer jag ju såklart. Jag tyckte mig känna en liten förbättring i torsdags, men det kanske gav mig lite för mycket självförtroende och igår fick jag någon slags återfall. Idag spenderar jag i alla fall hela dagen i soffan med en gosig kattunge på bröstet, och hoppas att det ska hjälpa.

Jag bokade in ett PT-pass på måndag då i torsdags när jag kände mig ok, men det får jag nog skjuta på i några dagar till tror jag visst. Frustrerande, men å andra sidan ska jag väl skatta mig lycklig som faktiskt inte blir sjuk särskilt ofta alls!
 
Åkte på något sorts 24-timmarsvirus alternativt matförgiftning i torsdags och kvällen spenderades antingen i fosterställning eller inne på toaletten (emellanåt fosterställning på toalettgolvet). Fick feber och frossade och det kändes att kroppen ville inget annat än att kräkas, men min kropp är värdelös på att kräkas så det blev det inget med. Sov kanske en timme i stöten under natten och fredagen spenderades halvt sovandes i soffan. Fick i mig en macka, kanske fem tuggor vid lunch och middag samt lite yoghurt på kvällen, motsvarande kanske en tredjedel mot vad jag normalt sett äter. Stod jag upp mer än någon minut kunde jag riktigt känna blodtrycket åka ner i fötterna, himla mysigt...

Febern klingande dock av igår kväll och imorse (nåja, vid tio :p ) vaknade jag som en - nästan - ny människa. Är fortfarande lite trött och blir liksom kallsvettig av minsta ansträngning, men mår så mycket bättre. Nu ska jag äta lunch och ser faktiskt fram emot det och hoppas kunna orka mig ut på en kort promenad i eftermiddag eller ikväll. Eller så får det räcka med att åka och storhandla.

Så så blev det med min plan att "träna precis hur länge jag vill" och köra stenhårt på gymmet och i löpspåret nu när maken äntligen är hemma. :rofl:
 
Åkte på något sorts 24-timmarsvirus alternativt matförgiftning i torsdags och kvällen spenderades antingen i fosterställning eller inne på toaletten (emellanåt fosterställning på toalettgolvet). Fick feber och frossade och det kändes att kroppen ville inget annat än att kräkas, men min kropp är värdelös på att kräkas så det blev det inget med. Sov kanske en timme i stöten under natten och fredagen spenderades halvt sovandes i soffan. Fick i mig en macka, kanske fem tuggor vid lunch och middag samt lite yoghurt på kvällen, motsvarande kanske en tredjedel mot vad jag normalt sett äter. Stod jag upp mer än någon minut kunde jag riktigt känna blodtrycket åka ner i fötterna, himla mysigt...

Febern klingande dock av igår kväll och imorse (nåja, vid tio :p ) vaknade jag som en - nästan - ny människa. Är fortfarande lite trött och blir liksom kallsvettig av minsta ansträngning, men mår så mycket bättre. Nu ska jag äta lunch och ser faktiskt fram emot det och hoppas kunna orka mig ut på en kort promenad i eftermiddag eller ikväll. Eller så får det räcka med att åka och storhandla.

Så så blev det med min plan att "träna precis hur länge jag vill" och köra stenhårt på gymmet och i löpspåret nu när maken äntligen är hemma. :rofl:
Men gud vad vi är sjuka och eländiga här i tråden idag då! Krya på dig, du också!
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 497
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 098
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 304
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 362
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp